Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2019 20:59 - Сбогом, Ивета!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2773 Коментари: 12 Гласове:
40

Последна промяна: 09.12.2019 21:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


Отиде си още един изключителен човек- ст. н. с.  д - р Ивета Маркова!
Жестока е съдбата към тези хора!?

Тя е от по- старото за мен поколение.  Не сме работили заедно в колектив, но се засичахме при заседания на научния съвет, когато докладвах теми. Навик ми е при такова докладване да държа под око членовете на научния съвет, когато говоря, а не примерно , да гледам през прозореца!  И тогава ми направи впечатление ,че тя много внимателно слуша резюмето ми. Приех го  като нещо рутинно от нейна страна. Сигурно е така, но тя е градяла и мнение за мен

Веднъж, няколко години преди промяната, майка ми ме посрещна в къщи,  някак си неадекватно? Имало материал за мен в " Работническо дело", аз не зная ли? Да, тогава материали в Централния печат за обикновени хора, нямаха приоритет.
Казах и, че сигурно е грешка, не става въпрос за мен . Нищо не знам, иначе щях да съм в течение
Не, знаела го от приятелка, трите ми имена били изписани, за моя работа във фармацевтичния завод в Троян!  Беше събота,казах ,че в понеделник ще проверя в библиотеката.

Ивета беше ръководител на научна секция, знаеща и можеща,  но и нещо рядко за химик, великолепен литератор!
Може би е сбъркала професията си, но носеше две дини под мишниците си, при това успешно!  По тази линия беше и кореспондент на централните вестници ! Нейни дописки периодично се появяваха в тях

Да, проверката потвърди, че е писано за мен.  От Ивета!
Поникнаха ми крила, не го очаквах!  Благодарих и ,но тя с типичната си скромност, каза ,че няма нищо необичайно в случая, просто е отразила нещата, едно към едно! Сметнала е ,че заслужава гласност направеното и я е   дала! С  всеки друг  на моето място би постъпила така!
Но аз вече знаех, че в нейно лице имам един сигурен поддръжник и защитник!

Минаха години...... На тези от сбъркания ни преход!  В които неуките учеха знаещите- според Иречек! Няма промяна от тогава!  Да, така е!  И мен ме е изпитвап такъв ,който хабер си няма от работата ми!

Един ден срещам Ивет на главната! Като ме видя засия, вдигна палец, както прави едно малко, любимо същество. Гарнирано с -Възхитена съм! Писано от сърце и от душа! Както един син би трябвало да пише за майка си!
Изненадах се, не можех да включа 
Оказа се, че казаното е по адрес на материала , публикуван в местния печат , посветен на 40 - те дни на майка ми!
И на въпросителния ми поглед  каза, че е прочела не само него , но и следи всичко написано от мене. Нищо не пропуска!  И иска да продължа, защото мога!

Един приятел, преди няколко месеца, да е светла и неговата памет, ми каза ,че в болницата е бил с жена от института. Казал и ,че ме познава. И тя направила страхотно изказване за мен!? Бил изумен!
 Чудех се сериозно, коя може да е ,но той се сети ,че има неБългарска фамилия? Разбрах ,че е Ивета Маркова/ това не е фамилията й/!  И той потвърди предположението ми!.....

Ще те помня с добро Ивета, защото беше  знаещ, можещ ,интелигентен, но и  истински и добър Човек!

Да е светла паметта ти!



Гласувай:
41


Вълнообразно


1. shtaparov - Да е светла паметта й- на нея и на в...
09.12.2019 21:33
Да е светла паметта й- на нея и на всички наши близки,които са си отишли! Разбирам че е била знаещ и можещ човек,който смело е носел отговорности за себе си и за другите и е давала много на обществото!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
09.12.2019 22:24
shtaparov написа:
Да е светла паметта й- на нея и на всички наши близки,които са си отишли! Разбирам че е била знаещ и можещ човек,който смело е носел отговорности за себе си и за другите и е давала много на обществото!


Така е Ангеле, такъв човек беше!

Да е светла паметта й!
цитирай
3. nedovolen - Господ да я прости и тя на нас. Доб...
10.12.2019 06:39
Господ да я прости и тя на нас.
Добрите хора и дела не се забравят.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
10.12.2019 08:52
nedovolen написа:
Господ да я прости и тя на нас.
Добрите хора и дела не се забравят.


Така е, остава споменът за добрите хора!

Да е светла паметта й!
цитирай
5. vesever - Да почива в мир!
10.12.2019 10:37
Да почива в мир!
цитирай
6. donchevav - Да те запомнят с добро - какво по-...
10.12.2019 13:21
Да те запомнят с добро - какво по-ценно можеш да оставиш след себе си! Светла личност е била твоята отишла си от този свят позната! Бог да я прости! Мир на праха й!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Весе!
10.12.2019 14:30
vesever написа:
Да почива в мир!


Да, вече това остава, след като е правила добро, да почива в мир!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти ,Венета!
10.12.2019 14:43
donchevav написа:
Да те запомнят с добро - какво по-ценно можеш да оставиш след себе си! Светла личност е била твоята отишла си от този свят позната! Бог да я прости! Мир на праха й!


Много мислих, много умувах, но счетох, че съм просто длъжен, да напиша нещо заключително за тази жена?
Тя направи много за мен, без да сме работили в екип и без да съм го искал!Дори не ме предупреди!
Само на база наблюдения!
Подочух коментари, кой съм аз, че занимават страната с мен? Вярно е, не бях нито директор, нито партиен секретар, само ръководител на колектива по темата
Давала си е сметка сигурно, но беше смела жена и е дала ход на дописката!
Докато в същото време някои други се мъчеха да ме удавят в капка вода!
Няма как да забравя доброто , свързано с признание, което ми направи и да не съм и благодарен!

Мир на праха й!
цитирай
9. stela50 - Мир и светлина на душата...
11.12.2019 09:04
Поклон !
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благщодаря ,Стела!
11.12.2019 13:27
9. stela50 - Мир и светлина на душата...
09:04
Поклон !

Заслужава!
Един колега- приятел, правеше разни класации И веднъж ме попита, кои според мен са трите жени-истински научни работници при нас? Интересното е, че двамата едновременно казахме- Ивета! Мнениета ни и за другите две съвпадаха, аз добавих и четвърта- шефката ми, която освен професионални , имаше и ярко изявени човешки качества! Тя ми подаде ръка след умишлено провалените конкурси, когато не знаех накъде да поема?!

Поклон!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Апостол- ОФ
13.12.2019 09:05
Голям интригант си!
Като някоя селска клюкарка
Ама мреш за интрига!?
Да не си джендър ,бре?Нали си литератор?! Да държиш някой под око ,не означава непременно да се целиш в него А ,че го гледаш, наблюдаваш......
И елементарната дипломация изисква, когато говориш с някой,или на някой, да го гледаш Нямаш нищо за криене, затова! Очите говорят......
Сега чети вниманелно ,без да гледаш към звездите:
Преходът е сбъркан,затова ,че бивши комунисти като тебе го правят!?
И те затова го хвалят, защото от една страна са гузни, а от друга - гледат да не изтърват баницата? Която цял живот ядат бадева!Чужда баница ядат!
Сега, отивай за чегеш в Тълковния речник ,какво означама последната дума!

Не съм предполагал съществуванетао на женска самоличност в тебе- на селска интригантка?
Разочароваш ме, въпреки ,че знам ,че си изключителен в изключителната си изключителност!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Внимавай много! Засега ти цит...
13.12.2019 09:18
Внимавай много!
Засега ти цитирам името и те допускам задочно, чрез рекоментиране
Следващият етап е включване в списъка на забравените-без никакъв отзвук и споменаване на име
Хайде, да не споменавам точната народна приказка в този случай!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139282
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031