Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03 19:14 - По какво се различават русите / Русъ / от славяните
Автор: radostinalassa Категория: История   
Прочетен: 801 Коментари: 16 Гласове:
-1

Последна промяна: 28.03 19:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Проблемът за разликите между руси и славяни излезе  от т. нар. „Норманска теория“. Да се каже, че  русите не са славяни, те са ясно различни, което означава, че държавността е била донесена на източните славяни отвън. Вярно е, че в същото време никой от норманците не доказа, че Русъ (Русъ) са скандинавците. Да, те не се нуждаят от доказателства, те имат своя собствена логика, ако се намери артефакт от неславянски произход, тогава той е скандинавски. Но не за това исках да говоря днес, а за разликите между русите и славяните.     Източник: https://yandex.ru/collections/card/5dc668f4af20644ccb43d739   Ще започна с термините, защото в тях  е погребано цялото зло в съвременната наука, славяните са езиково понятие, а русите (русъ) са народ. Като цяло славяните са доста разнородни и се различават както по външен вид, така и по произход. Например при съвременните източни и западни славяни хаплогрупата R1a, която варира от 45% до 65%, е сред етническите славяни, сред южните славяни R1a е основно незначителна от 8% при черногорците до 20% при сърбите, а хаплогрупата I2 преобладава. Следователно, за начало, ще решим кого  с кого да сравним. Ще сравним източнославянските племена (поляне, древляне, северяни и др.) С русите (русъ). И тук важният момент е да разберем кои са русите.   Имена След това летописецът на "Повест временных лет" разделя славяните и русъ, след което ги идентифицира заедно. Във всеки случай, самото име "Русъ" е в съответствие с фино-угорските племена: chud, all и т.н. От което някои правят странно заключение за фино-угорския произход на Русите. В Източна и Централна Европа има хиляди топоними и хидроними с руски / руски корени, които по никакъв начин не са свързани с фино-угорските езици.   В европейската история има стотици препратки към думата "Русъ" в различни преписи, например: Рутений, Роксолания и др. През Средновековието хората на балтийските славяни са били пруси, а закарпатският народ на русините е оцелял и до днес. Заключение, да, „Русия“ е в съответствие с имената на фино-угорските народи, но няма нищо общо с тях.   Редица историци смятат, че в Европа е имало няколко образувания, наречени Русъ под различни форми. Например на Балканите в Панония - Ругиленд и след като франките побеждават аварите, Дунавският Ругиленд е преименуван на Русамарк. Остров Руген в южната част на Балтика, Руски каганат между Волга и Дон и др.
Различия Да, наистина русите имаха различия със славяните, в частност, с езика. Пример: думата пес“ е от славянски произход, а думата „собака“ е руска, същото „око“ и „глаз“. Константин Багрянородный в трактата си „За управлението на империята“ дава имената на Днепърските бързеи на руски и на славянски. Норманистите цитират това като доказателство за скандинавския произход на Русия, но не могат да обяснят имената от гледна точка на скандинавските езици. Но от така наречените „ирански“ езици те са обяснени.   Две много важни наблюдения бяха направени от съветския археолог И. П. Русанов след разкопки в района на Киев в археологическия слой на поляниге. Първият е различният характер на погребението на поляните, "които бяха наречени Русъ", и съседните славянски племена северяни, древляни и т.н. Второто е естеството на жилищата; в културния слой на поляните няма малки жилища; всички жилища са с огромни размери, където представители на няколко поколения ясно живеят заедно, т.е. това е кръвно-родовата общност. Съседните славянски племена древляни, севеняни и т.н. в същия културен слой има малки полу-землянки за едно семейство, което е характерно за съседна (или териториална) общност.   Друг момент е свързан с моногамната природа на русите. Припомняме първите три руски княза, Рюрик, Олег и Игор, всички те имаха само една жена. Славяните в това отношение бяха многоженци.
Съответно, различен тип семейство и общност предполага различна форма на управление на общността. В кръвно-родовата общност най-възрастният става глава, а в случай на смърт мястото му заема не синът, а отново най-големият в семейството, например брат. Именно на този принцип са изградени властта и приемствеността в Киевската Русъ.   В съседската общност е необходимо да се координират общите интереси на всички членове на общността, оттам и общинското самоуправление, което се основава на избрани структури. Ако внимателно прочетете руските летописи, можете да видите, че вече - институти съществуват във всички руски градове и волости, и не само във Велики Новгород и Псков.   Изводи и моето виждане за историята Да, русите не са славяни, но това не означава, че са непознати. Русъ е друг клон на арийците, успореден на славянския. Визията ми е, според Клесов, ариите (хаплогрупа R1a) преди около 4500 години се движат към Руската равнина. Преди около 4300-3500 години арийската етническа група се разпада и се разминава в различни посоки:   Една част от арийците отива в Урал, Алтай и монголските степи. Друг, през Централна Азия, отива в Индия и Иран. Трети за Кавказ, Близкия Изток и Мала Азия. Четвърти за Балканите и за "Италия". Тези арии, които останаха на руската равнина и се заселиха там от Европа, наричаха себе си Рус, следователно в Европа имаше много различни варианти на името Рус, защото носеха това име със себе си. Откъде се появи самоимето на Русия е друга тема, днес няма да се спирам на това.   Тези арии, които се заселили на Голямата степ, станали известни като скити. От различни арийско-руски се заселили от Алпите до Днепър по различно време се открояват нови съюзи на племена: венедите, антите, славяните и т.н. Конвенционално през 9 век славяните отново се срещат с архаичните си братя Рус и създават държава в симбиоза.
Спицын , История

 



Тагове:   ДАНО,   не е,   вредно,   Пак,


Гласувай:
2
3



1. dobrodan - Угро-фини и тюрки с
28.03 19:34
допълнително наложен славянски език от нашето православие. Толкова ли е трудно за тоя войвода да го напише?
Уруси бе, каква Русь, какви дрънканици...Урус (сравни "юруш", Урра-а-а!)
Има общо между уруси и иранци. Преди да се отделят като Киевска Русь.
цитирай
2. radostinalassa - Угрофинската хаплогрупа Н1С1, се смята за европеидна или славянска.
28.03 19:59
Това са европеиди според генетиката. Ти защо си против?
Да ти пратя ли филма на В. Манягин, който смята, че оттук са се разселили българите по света, че сме родствени с пеласгите, хетите и т.н.
цитирай
3. radostinalassa - Много е интересен
28.03 20:02
Русский народ от Потопа до Рюрика. Апгрейд человека
https://www.youtube/watch?v=xpTl4OKvUxM
цитирай
4. dobrodan - Радостина, угро-фините проговарят славянски език
28.03 20:27
radostinalassa написа:
Това са европеиди според генетиката. Ти защо си против?
Да ти пратя ли филма на В. Манягин, който смята, че оттук са се разселили българите по света, че сме родствени с пеласгите, хетите и т.н.

чак след покръстването! За какви славянски хаплогрупи изобщо говорим?
Ако искаш да чуеш горе-долу познат угърски език, пусни си нещо на унгарски.
Ако искаш да чуеш финландски език, също има клипове.
Европеиди са, защото живеят в Европа. Фините са много стари европейци, така е. Предполагам, че са бягали след избухването на Санторини, но само предполагам. Угрите - гледай коми, пермяки - не са точно европеиди, поне аз не ги виждам такива. И с тия руско-величаещи клипове се постига противоположен ефект. Русите имат предци. Като си ги намерят, тогава да величаят древната си Рус. Останалото са пълни глупости. И това за урусите го казвам, защото днешните руси са буквално борщ от което се сетиш. По-голяма смесица от тях няма. Само негри си нямат, но аз вярвам в руските женщини, ще наваксат :).
цитирай
5. shtaparov - Руснаци до VI век в Европа няма- има ...
28.03 21:20
Руснаци до VI век в Европа няма- има ги в източна Азия,от където ги докарват тюрките. Затова "византийците" ги наричат ТУРОСКИТИ (Турански Скити,Скити от Туран т.е. от Руран),което ги прави роднини на немците-тюринги (германските туранки). Ако имаш интерес към тяхното минало,ще трябва да се занимаеш с историята на тюркските народи- там ще намериш русите им кагани и Сербите (Сърби) което означава,че поне тук Добродан е прав.
цитирай
6. radostinalassa - Вие отричате генетичните изследвания
28.03 21:24
Не съм съгласна с това допотопно отношение. Трябва да сте по - съвременни .
цитирай
7. radostinalassa - Всяка раса харесва себе си и...
28.03 21:27
се отвращава от другите. Както всяко животно също безпогрешно разпознава своя вид.Едвя ри рускинята ща хареса негър или китаец. А метисното потомство няма бъдеще след няколко поколения, защото днес липсва естествен отбор.
цитирай
8. dobrodan - Не си права за расите изобщо,
28.03 21:57
справка Бразилия например, Щатите, а защо не и Европа. Метисното потомство помежду си не води към добро, това съм го виждал. Квартероните са друго нещо, а американките с осмина негърска кръв са невероятно красиви, и това съм го виждал.
Рускините харесват всичко, дето хареса тях, особено пък ако има и пари. И това съм го виждал. У нас такова смесване е имало в Добричка околия, турците са закарали стадо негри натам :). Като резултат много добричлийки са красиви... с интересни форми на задните части и къдрокоси... и това съм го виждал. Спомени много и всякакви, май се отплеснах :).
цитирай
9. radostinalassa - Прочети в блогрола ми - Лицензиран расолог В. Авдеев
28.03 22:29
И ще запееш друга песен. Просто не разбираш за какво става дума.
цитирай
10. radostinalassa - Биологичните оръжия на янките ще зачистяг ...
28.03 22:31
най - напред метисите. Външният вид е едно, но имунната им система дава фира.
цитирай
11. krumbelosvet - Мани мани
29.03 00:27
От поне седмица, канал "Русия 24" пуска по азбучен ред фамилии на загинали "съветски хора". Далече преобладават фамилии, които са непонятни за днешния руски език, като НЕ СА и остатъци от гръцките покръствания...
Оди го разбери.
цитирай
12. radostinalassa - Либералите разрешиха използването на всякакви имена
29.03 09:08
Целта им е да изтрият историята на хората и да се изкарат нещо, което не са.
цитирай
13. radostinalassa - 8. dobrodan
29.03 09:10
Всеки има спомени. Негърките имат тънка талия и голям ханш, дебели бедра - целта им е в тази мастна тъкан да се запасяват с вода. Но тук не е Сахара.
цитирай
14. vled - от vled
29.03 15:03
В началото на IV в. сл.Хр. от север, от земите на днешна Швеция се спуска викингското племе РУС (на шведски: Rus), което завладява земите около днешния град Киев. Основава своя държава и налага управлението си върху заварените в тези земи четири славянски племена, а също и върху местните траки в Южна Украйна. Това е първото значимо държавно образувание в земите на Украйна, наречено по-късно Киевска Рус.
Руските славяни са най-голямата група славянски племена, заселили се в днешните руски земи: БЕТЕНЦИ, ВАРАБИ, ВЕЛЕГЕЗИТИ, ВЕЛЕТИЧИ, ВИНУЛИ, ВОЛИНИ, ВЯТИЧИ, ГАВОЛЯНИ, ГЕВЕЛДИ, ГЛИНЯНИ, ДАЛЕМИНЦИ, ДОЛЕНЧАНИ, ЕЗЕРЦИ, ЖИРМУНТИ, КРИВИЧИ, ЛЕВБУЗИ, ЛЕНЯНИ, СЛОВЯНИ, СМОЛИНЦИ.
Всички посочени по-горе тогава семейства първоначално се разселили от Тракия в Северна България. След няколко столетия поради прекомерно нарастване на населението тези вече родове - някои по-рано, някои по-късно - напуснали първите си заселища и се отправили основно на североизток. Кога и в какъв ред са се заселили в земите на днешна Русия, не може да се каже. Знае се само, че всички вече са били в тези земи преди I век сл.Хр., а най-голямото племе са били Гаволяните.
Първата руска държава е създадена в началото на XIII век. Това е Владимиро-Суздалското княжество със столица град Владимир в североизточната част на днешна Русия. След няколко десетилетия княжеството укрепва и разширява територията си, а през около 1245 г. завладява голямата тогава държава Киевска Рус заедно с нейната столица Киев. С това окончателно се слага край на съществуването на Киевска Рус, а владимиро-суздалци със завладяването ѝ се възприели като нейни наследници и приели както името РУСИ, така и като своя историята на тази 9-вековна държава - Киевска Рус. Впоследствие наричат и своята държава РУСИЯ.

цитирай
15. radostinalassa - 15. vled
29.03 16:10
Това е по - добре от изказването, че тюрките довели русите от Азия.
Гледала съм филм за това как са се познавали европеидните племена, когато се срещнат. По езика ест., по външния вид, шевиците по дрехите, битовите уреди.
Когато в Аркаим или друг град дойдел черен или жълт човек, веднага е бил убиван.
цитирай
16. dobrodan - E няма що, я кажи на кое кино го дават тоя филм,
01.04 23:14
[quote=vled]В началото на IV в. сл.Хр. от север, от земите на днешна Швеция се спуска викингското племе РУС (на шведски: Rus), което завладява земите около днешния град Киев. Основава своя държава и налага управлението си върху заварените в тези земи четири славянски племена, а също и върху местните траки в Южна Украйна. Това е първото значимо държавно образувание в земите на Украйна, наречено по-късно Киевска Рус.
Руските славяни са най-голямата група славянски племена, заселили се в днешните руски земи: БЕТЕНЦИ, ВАРАБИ, ВЕЛЕГЕЗИТИ, ВЕЛЕТИЧИ, ВИНУЛИ, ВОЛИНИ, ВЯТИЧИ, ГАВОЛЯНИ, ГЕВЕЛДИ, ГЛИНЯНИ, ДАЛЕМИНЦИ, ДОЛЕНЧАНИ, ЕЗЕРЦИ, ЖИРМУНТИ, КРИВИЧИ, ЛЕВБУЗИ, ЛЕНЯНИ, СЛОВЯНИ, СМОЛИНЦИ.
Всички посочени по-горе тогава семейства първоначално се разселили от Тракия в Северна България. След няколко столетия поради прекомерно нарастване на населението тези вече родове - някои по-рано, някои по-късно - напуснали първите си заселища и се отправили основно на североизток. Кога и в какъв ред са се заселили в земите на днешна Русия, не може да се каже. Знае се само, че всички вече са били в тези земи преди I век сл.Хр., а най-голямото племе са били Гаволяните.
Първата руска държава е създадена в началото на XIII век. Това е Владимиро-Суздалското княжество със столица град Владимир в североизточната част на днешна Русия. След няколко десетилетия княжеството укрепва и разширява територията си, а през около 1245 г. завладява голямата тогава държава Киевска Рус заедно с нейната столица Киев. С това окончателно се слага край на съществуването на Киевска Рус, а владимиро-суздалци със завладяването ѝ се възприели като нейни наследници и приели както името РУСИ, така и като своя историята на тази 9-вековна държава - Киевска Рус. Впоследствие наричат и своята държава РУСИЯ.


да ида да го гледам?
Четвърти век след Христа, vled, долу е Хуния, Хунска България и отгоре идат готи и бъдещите славяни.
Значи едно 12 000 000 траки са отишли на Север, че им отесняло?
Г-н Спилбърг, let's go!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: radostinalassa
Категория: Технологии
Прочетен: 3932060
Постинги: 5778
Коментари: 9847
Гласове: 3666
Календар
«  Септември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Блогрол
1. Децата на дявола - нехора, сатанисти, педофили
2. Телегонията не съществува при бялата раса
3. Болкотерапия чрез молитвената поза. Лекува епилепсия, рак и пр. болести чрез активиране на защитните ни механизми.
4. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
5. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
6. Заземяването лекува възпалителните процеси
7. Ридаещото дишане - панацея
8. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
9. Вл. Манягин - русите са един народ, с общи предци: хети, пеласги, траки, венети, венеди
10. Душата, нейната генетика, потомците ни.
11. Връзката между българи и шумери
12. Реинкарнацията и генетиката
13. Чистотел - естествена химиотерапия
14. Горчивата истина е , че нас ни ядат наживо гъби
15. Раждането на тракийската азбука
16. ФРС и мошеничеството й
17. Киевска Русия е древната България
18. На земята живеят четири вида човек
19. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
20. Геополитиката днес - Красимир Иванджийски
21. България живее 3.5 пъти по - зле от 1988 година
22. США - страната принтер на доларови хартийки
23. Чия колония сме - Канада, США, Германия, Австралия.
24. Американските бомби с обеднен уран
25. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
26. Списанието на Ротшилд реабилитира расите
27. Енергоновата система на кръвта
28. Руският език не е руски, а български
29. Подслушват ли телефона ви?
30. Как се лекуват зъби?