Постинг
27.08.2017 23:12 -
Импресионизмът и импресионистите и техните картини
Автор: barin
Категория: Изкуство
Прочетен: 18756 Коментари: 35 Гласове:
Последна промяна: 27.08.2017 23:12
Прочетен: 18756 Коментари: 35 Гласове:
54
Последна промяна: 27.08.2017 23:12
Стиловете в изобразителното икзкуство са много, но може да се сведат до:
Класицизъм, модернизъм, импресионизъм, постимпресионизъм, неокласицизъм, футуризъм, барок, ренесанс, живопис, графика, натюрморт, портрет, романтизъм., реализъм
Импресионизмът е своеобразно продължение на реализма, при което обаче в пълна степен се разчита на сетивното възприятие на действителността. Появява се към 60-те години на XIX в. във Франция и нормално по-известните импресионисти да са французи. Реализмът търси обективното пресъздаване на природата във всичките ѝ аспекти. Импресионизмът се ограничава в отразяване на субективното ѝ зрително възприемане. С други думи художникът вече не рисува своя обект от гледна точна на това, какво знае за него, а пресъздава само онова, което вижда в конкретния момент. Импресионистите прегръщат идеята за отразяване на мимолетното моментно състояние на нещата. Художникът се опитва да улови в картината си един кратък отрязък от текущия времеви поток. Търси цялостното усещане за изобразяваните обекти точно в момента на тяхното изобразяване. За разлика от класическите художници, импресионистите съзнателно търсят усещане за незавършеност на картините си. Това е пряко следствие от концепцията за възприемане на времето като постоянен поток, от който художникът улавя само един моментен отрязък в творбата си. Възприемането на тази концепция се свързва с отдаването на все по-голямо значение на фактурата на картината. Импресионистите си поставят за цел да отразятт светлината и изменението на багрите под нейното въздействие, да предадат променящите се нюанси и полутонове, които се получават от отражението на един цвят върху друг.Те започват като пленеристи – на открито /plain-air/.Проследяват светлините и цветните феерии през различните часове на деня и за тях това е съшественото,а не сюжетът и съдържанието на творбата. Те използват откритието на Нютон за разлагане на светлината и спектъра, като стигат до там, че търсят получаването на сложни тонове – зелено, оранжево – чрез смесване на цветовете, което се извършва направо в окото. Предпочитан става малкият формат на платното. Идеята за незавършеност диктува и отказа на импресионистите да полагат ферниз върху картините си.
Известни импресионисти:
Едуард Мане(1832- 1883 г.) е художникът, който на практика прави прехода от реализма към импресионизма. Той е свързващото звено между двете течения, не толкова във формален, колкото в концептуален план. Мане първи започва да следва революционната концепция да изобразява нещата спрямо начина по който ги виждаме, а не спрямо онова, което знаем за тях. Вглеждането в реалния свят го убеждава, че традиционното изкуство далеч не представя света така, както в действителност го вижда окото. Предметите и моделите застинали в неестествената светлина на ателието при класическата живопис предлагат плавни светлосянъчни преходи и плътност на цвета, каквито не можем да видим в непреднамерена ситуация на слънчева светлина.Картини: "Закуска на тревата"; "Олимпия"; "Венера от Урбино"; "Флейтистът".
"В лодката"
Клод Моне (1840-1926 г.) е най-чистият представител на импресионизма и в най-голяма степен е повлиян от японското изкуство. Основно място в творчеството му заемат небезуспешните опити да улови атмосферата в сюжетите си. Светлината остава водеща в цялото му творчество. Именно той убеждава останалите от групата да рисуват картините си изцяло на открито и до край остава верен на тези принципи. Много незапознати бъркат Моне с Мане. Известни картини: "Импресия"; "Катедралата в Руан"; "Водни лилии""Тополи".
"Водни лилии"
Камий Писаро(1830-1903 г.) е художникът, който единствен взима участие във всички осем изложби на импресионистите. Въпреки че рисува повече селски сцени, Писаро е известен преди всичко с градските си пейзажи. В тях той изследва облика на съвременния град. Основните сюжети в тези негови творби са парижките булеварди със забързаните хора, трамваите и файтоните. Сред известните му творби са:"Разговор край оградата"; "Игра с пръчки"; "Градина в Понтоаз"; "Булевард Монмартр"; "Сенокос в Ерани".
"Разговор край оградата"
Едгар Дега(1834-1917 г.) е художник от поколението на Мане, който в известна степен се дистанцира от групата на импресионистите. В същото време творчеството му пряко кореспондира с техните идеи. Дега рисува фигурални композиции на сюжети от ежедневието. Задълбочено изследва ракурса и взаимодействието на светлините и сенките върху човешкото тяло. Запазената му марка са балерините, които изобразява в различни непреднамерени ситуации. В творчеството му се усеща влиянието на японските гравюри. Често в композициите можем да открием принципите на фотографското кадриране. Много от картините на Дега изглеждат така, сякаш са гледани през визьора на фотоапарата. Обича да използва пастелите, като изобразителен материал. Произведения: "Уроци по танци"; "Четири танцьорки"; "Жокей преди състезание"; " Танцьорки в синьо"; "Танцьорки в зелено"; "Балет в Парижката опера"; "Преди изпълнението".
"Урок по танци"
Пиер-Огюст Реноар(1841-1919 г.) е близък приятел на Моне, но разлика от него обръща повече внимание на човешката фигура и портрета. В случая обаче изобщо не можем да говорим за класически академичен портрет. Реноар обича да изобразява забавленията на съвременния тогава човек, като набляга на облеклото и непринудената атмосфера. Рисува танци, концерти, театри и кафенета. Сред известните му творби са: "Люлката"; "Закуска на гребците"; "Къпещи се жени"; "Бал в Мулен"; "Момиче с ветрило"; "Момичета с пиано".
"Одалиска"
Алфред Сисле (1839-1899г.) е френски живописец от английски произход, представител на импресионизма. Художникът е известен най-вече с картините си, на които изобразява невероятни пейзажи. През 1862 г. Алфред Сисле се записва в школата на Шарл Глейр. Там се запознава с Клод Моне и Пиер-Огюст Реноар. Тримата творци стават близки приятели и често рисуват заедно. Творби: "Град на брега на Сена"; ""Ябълки в разцвет"; "Сутрин в Луана"; "Мост в морето"; "Тополи".
"Град на брега на Сена"
„Огюст Реноар“, 1867,
Пол Сезан(1839-1906 г.) е роден в Екс ан Прованс и там започва училище. От 1859 до 1861г. той изучава право, но продължава да взема уроци по рисуване. Въпреки протестите на своя баща, Сезан ре??ава да продължи с артистична кариера и през 1861 г. заминава за Париж със своя приятел Емил Зола. Постепенно баща му се примирява с този негов избор и започва да го подкрепя.
В Париж той се запознава с Камий Писаро и други импресионисти. Известен е с:"Автоипортрет с палитра"; "Автопортрет с шапка"; "Картоиграчи"; "Планината св. Виктория";
"Картоиграчи"
Има и още импресионисти, но тези са основните, според мен. В повечето9 случаи картините им са представяни във Франция. За основоположник на течението се смята Мане. Неговата най-скандална работа е "Закуска на тревата", представляваща две голи женски фигури в компанията на двама облечени мъже, на фона на пейзаж.
Много от импресионистите са световноизвестни и прочути художници и живописци. Течениевто е представено и от други държави, но основните са французите.
Класицизъм, модернизъм, импресионизъм, постимпресионизъм, неокласицизъм, футуризъм, барок, ренесанс, живопис, графика, натюрморт, портрет, романтизъм., реализъм
Импресионизмът е своеобразно продължение на реализма, при което обаче в пълна степен се разчита на сетивното възприятие на действителността. Появява се към 60-те години на XIX в. във Франция и нормално по-известните импресионисти да са французи. Реализмът търси обективното пресъздаване на природата във всичките ѝ аспекти. Импресионизмът се ограничава в отразяване на субективното ѝ зрително възприемане. С други думи художникът вече не рисува своя обект от гледна точна на това, какво знае за него, а пресъздава само онова, което вижда в конкретния момент. Импресионистите прегръщат идеята за отразяване на мимолетното моментно състояние на нещата. Художникът се опитва да улови в картината си един кратък отрязък от текущия времеви поток. Търси цялостното усещане за изобразяваните обекти точно в момента на тяхното изобразяване. За разлика от класическите художници, импресионистите съзнателно търсят усещане за незавършеност на картините си. Това е пряко следствие от концепцията за възприемане на времето като постоянен поток, от който художникът улавя само един моментен отрязък в творбата си. Възприемането на тази концепция се свързва с отдаването на все по-голямо значение на фактурата на картината. Импресионистите си поставят за цел да отразятт светлината и изменението на багрите под нейното въздействие, да предадат променящите се нюанси и полутонове, които се получават от отражението на един цвят върху друг.Те започват като пленеристи – на открито /plain-air/.Проследяват светлините и цветните феерии през различните часове на деня и за тях това е съшественото,а не сюжетът и съдържанието на творбата. Те използват откритието на Нютон за разлагане на светлината и спектъра, като стигат до там, че търсят получаването на сложни тонове – зелено, оранжево – чрез смесване на цветовете, което се извършва направо в окото. Предпочитан става малкият формат на платното. Идеята за незавършеност диктува и отказа на импресионистите да полагат ферниз върху картините си.
Известни импресионисти:
Едуард Мане(1832- 1883 г.) е художникът, който на практика прави прехода от реализма към импресионизма. Той е свързващото звено между двете течения, не толкова във формален, колкото в концептуален план. Мане първи започва да следва революционната концепция да изобразява нещата спрямо начина по който ги виждаме, а не спрямо онова, което знаем за тях. Вглеждането в реалния свят го убеждава, че традиционното изкуство далеч не представя света така, както в действителност го вижда окото. Предметите и моделите застинали в неестествената светлина на ателието при класическата живопис предлагат плавни светлосянъчни преходи и плътност на цвета, каквито не можем да видим в непреднамерена ситуация на слънчева светлина.Картини: "Закуска на тревата"; "Олимпия"; "Венера от Урбино"; "Флейтистът".
"В лодката"
Клод Моне (1840-1926 г.) е най-чистият представител на импресионизма и в най-голяма степен е повлиян от японското изкуство. Основно място в творчеството му заемат небезуспешните опити да улови атмосферата в сюжетите си. Светлината остава водеща в цялото му творчество. Именно той убеждава останалите от групата да рисуват картините си изцяло на открито и до край остава верен на тези принципи. Много незапознати бъркат Моне с Мане. Известни картини: "Импресия"; "Катедралата в Руан"; "Водни лилии""Тополи".
"Водни лилии"
Камий Писаро(1830-1903 г.) е художникът, който единствен взима участие във всички осем изложби на импресионистите. Въпреки че рисува повече селски сцени, Писаро е известен преди всичко с градските си пейзажи. В тях той изследва облика на съвременния град. Основните сюжети в тези негови творби са парижките булеварди със забързаните хора, трамваите и файтоните. Сред известните му творби са:"Разговор край оградата"; "Игра с пръчки"; "Градина в Понтоаз"; "Булевард Монмартр"; "Сенокос в Ерани".
"Разговор край оградата"
Едгар Дега(1834-1917 г.) е художник от поколението на Мане, който в известна степен се дистанцира от групата на импресионистите. В същото време творчеството му пряко кореспондира с техните идеи. Дега рисува фигурални композиции на сюжети от ежедневието. Задълбочено изследва ракурса и взаимодействието на светлините и сенките върху човешкото тяло. Запазената му марка са балерините, които изобразява в различни непреднамерени ситуации. В творчеството му се усеща влиянието на японските гравюри. Често в композициите можем да открием принципите на фотографското кадриране. Много от картините на Дега изглеждат така, сякаш са гледани през визьора на фотоапарата. Обича да използва пастелите, като изобразителен материал. Произведения: "Уроци по танци"; "Четири танцьорки"; "Жокей преди състезание"; " Танцьорки в синьо"; "Танцьорки в зелено"; "Балет в Парижката опера"; "Преди изпълнението".
"Урок по танци"
Пиер-Огюст Реноар(1841-1919 г.) е близък приятел на Моне, но разлика от него обръща повече внимание на човешката фигура и портрета. В случая обаче изобщо не можем да говорим за класически академичен портрет. Реноар обича да изобразява забавленията на съвременния тогава човек, като набляга на облеклото и непринудената атмосфера. Рисува танци, концерти, театри и кафенета. Сред известните му творби са: "Люлката"; "Закуска на гребците"; "Къпещи се жени"; "Бал в Мулен"; "Момиче с ветрило"; "Момичета с пиано".
"Одалиска"
Алфред Сисле (1839-1899г.) е френски живописец от английски произход, представител на импресионизма. Художникът е известен най-вече с картините си, на които изобразява невероятни пейзажи. През 1862 г. Алфред Сисле се записва в школата на Шарл Глейр. Там се запознава с Клод Моне и Пиер-Огюст Реноар. Тримата творци стават близки приятели и често рисуват заедно. Творби: "Град на брега на Сена"; ""Ябълки в разцвет"; "Сутрин в Луана"; "Мост в морето"; "Тополи".
"Град на брега на Сена"
Жан Фредерик Базил(1841-1870 г.), е френски художник- живописец, един от основателите на импресионизма. Той е роден на 6 декември 1841 г. във френския град Монпелие (департамент Еро), в буржоазно протестантско семейство. Увлича се по живописта под въздействието на картините на Йожен Дьолакроа. През 1859 г. започва да изучава медицина. През 1862 г. пристига в Париж, за да продължи обучението си. Там среща Реноар и започва да се занимава с изобразително изкуство. Художникът е убит на 28 ноември 1870 г. в боя под Бон-ла-Роланд в хода на Френско-пруската война. За краткия си живот остава известен с:
„Селски изглед"„ 1867
Семеен кръг“,, 1868
„Огюст Реноар“, 1867,
Пол Сезан(1839-1906 г.) е роден в Екс ан Прованс и там започва училище. От 1859 до 1861г. той изучава право, но продължава да взема уроци по рисуване. Въпреки протестите на своя баща, Сезан ре??ава да продължи с артистична кариера и през 1861 г. заминава за Париж със своя приятел Емил Зола. Постепенно баща му се примирява с този негов избор и започва да го подкрепя.
В Париж той се запознава с Камий Писаро и други импресионисти. Известен е с:"Автоипортрет с палитра"; "Автопортрет с шапка"; "Картоиграчи"; "Планината св. Виктория";
"Картоиграчи"
Има и още импресионисти, но тези са основните, според мен. В повечето9 случаи картините им са представяни във Франция. За основоположник на течението се смята Мане. Неговата най-скандална работа е "Закуска на тревата", представляваща две голи женски фигури в компанията на двама облечени мъже, на фона на пейзаж.
Много от импресионистите са световноизвестни и прочути художници и живописци. Течениевто е представено и от други държави, но основните са французите.
Тагове:
Импресионистите не може да не са изпитали влиянието на философските течения и особено на Хегел, при който светът се раздвижва. Да не забравяме гьотевото "О, миг, поспри ...".
Много ги обичам импресионистите.
цитирайМного ги обичам импресионистите.
Поздрави !
цитирай
3.
get -
Французите, като една изтънчена нация са модните диктатори в изкуството, поради ...
28.08.2017 06:43
28.08.2017 06:43
... със саздаването от тях през 1671 г. Училището за ИЗЯЩНИ изкуства - се налага следното деление на същите?
Живопис, скулптура, музика, архитектура, танц и литература.
В последствие при изобразителните изкуства се отделя графиката, а по-късно и художествената фотография!
Съответно според спецификата, за всеки един от видовете, можем да отбележим стилове и/или жанрове?
Пример за жанрове в живописта можем да посочим: портретна, натюрморт, батална, маринистика(морска) и др.?
Вече като стил можем да посочим реализма при ренесанса, или съществувалите наред със импресионизма!(стил повлиян от колористиката, тоест наука за цветовете) експресионизма. Последният не бива да пропускаме предвид големите творци в това направление(стил) Едуард Мунк, Пол Гоген и Ван Гог!
Темата е много голяма, тъй като имаме припокриване и м/у архитектура и живопис, както е при арт-нуово и другият арт-деко ... тук вече отиваме в дизайна ... но ще спра да се правя на изкуствовед :)))!
Поздрав!
цитирайЖивопис, скулптура, музика, архитектура, танц и литература.
В последствие при изобразителните изкуства се отделя графиката, а по-късно и художествената фотография!
Съответно според спецификата, за всеки един от видовете, можем да отбележим стилове и/или жанрове?
Пример за жанрове в живописта можем да посочим: портретна, натюрморт, батална, маринистика(морска) и др.?
Вече като стил можем да посочим реализма при ренесанса, или съществувалите наред със импресионизма!(стил повлиян от колористиката, тоест наука за цветовете) експресионизма. Последният не бива да пропускаме предвид големите творци в това направление(стил) Едуард Мунк, Пол Гоген и Ван Гог!
Темата е много голяма, тъй като имаме припокриване и м/у архитектура и живопис, както е при арт-нуово и другият арт-деко ... тук вече отиваме в дизайна ... но ще спра да се правя на изкуствовед :)))!
Поздрав!
ти ме върна назад в добрите традиции на блог бг. Беше ми изключително, изключително приятно да ти гостувам! Реверанс!
цитирай
5.
4oskies -
ти си профил на Полигор - Канибал...
28.08.2017 08:45
28.08.2017 08:45
ти си профил на Полигор - Канибал!
Чу
цитирайЧу
Здравей, kvg55. И този път хареса различната от останалите теми. Избрах импресионистите, защото гледах наскоро изложба на картини с различна тематика, а когато бях в Чешкото дружество отговарях за подредбата на картините при изложбите( веднъж-два пъти годишно имах допълнителен ангажимент).
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Благодаря, stela50.
цитирайЗдравей, get. Благодаря за допълнението по темата, което е от полза не само на мен, но и на останалите читатели. За импресионистите и теченията в изкуството може да се напишат още две теми, но предвид ограниченото място написах само най-важното накратко. Засега опитът да се представя в друга област изглежда сполучлив. Французите са новатори в много неща, като дори си спомням, че във военната академия ме учеха, че новостите в Европа идват от Германия, но се възприемат по-добре от "френска уста" представени. Поздрави!
цитирайЗдравей, elineli. Реших да опитам малко и в други области, освен историята, за да може повече хора да четат. Благодаря, че ме включи в"любими".
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Здравей, 4oskiеs. Нямам нищо общо с Полигор и Канибал. Не ми е ясно за какво говориш в коментар 5.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
11.
анонимен -
Хахаха, оня тъп предатор, който ме ...
28.08.2017 12:12
28.08.2017 12:12
Хахаха, оня тъп предатор, който ме нарича варненски чекиджия, може да си ръфне отзад!
Напомпах се и на двата си блога и съм на първа!
Чу
цитирайНапомпах се и на двата си блога и съм на първа!
Чу
12.
4oskies -
Предаторът е един кретен, който се ...
28.08.2017 12:14
28.08.2017 12:14
Предаторът е един кретен, който се мъчи да ме държи далече от първа!
Но тя е само за мен!
Чу
цитирайНо тя е само за мен!
Чу
Доста верни факти за импресионистите, поздрав. Би могло да се добави, че те са доста повлияни и от най- големия пейзажист на романтизма - Джоузеф Търнър и неговите материализации на стихиите... Освен това Сезан не е импресионист. Той е постимпресионист, макар и техен съвременник. Неговият живописен принцип е съвершено нов и различен спрямо този на импресионистите, а постимпресионизмът възниква заедно със символизма в края на 19 в. В общи линии 19 век е векът, в който се извършва вододелът между класицизма и модернизма и съвършено правилно Сте отбелязали, че импресионистите продължават реалистичните тенденции на модернизма. Така, че импресионистите са повлияни равностойно от двата стила - романтизъм и реализъм. Успешен ден и седмица!
цитирайза ограмотяването!
цитирайЗдравей, Чу. Който заслужава, нека да е на първа страница и напред в класациите. Тук не очаквам добър резултат, защото не ми е основна област, но съм доволен на това, което се получи.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Здравей, sestra. Благодаря за допълнението за импресионистите и другите стилове. Винаги при появата на нов стил има влияние от предишните.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Здравей, vania23. Радвам се, че ти е харесала темата и си научила нови неща.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Хубаво е да се напомня за хората променили необратимо Изкуството с красотата на погледа си към света и природата. Обожавам Моне - художникът на светлината, който рисувал картина за 45 минути. Харесвам и Сезан, нарисувал 60 картини на една и съща планина - Сент Виктоар. Невероятен е и Сисле. :)))
След живото съзерцание на творбите им, най-доброто изказано за тях е претвореното в 3-серийния английски филм от 2006 г. "Импресоинистите". Там са всички: Моне, Реноар, Дега, Мане, Сезан... А филмът е създаден на базата на известни факти, архивни писма, запазени интервюта.
Всички те са били страхотни приятели, творили на фона на война, революция, дуели, кризи..., но помагали си и подкрепяли се по прекрасен начин.
цитирайСлед живото съзерцание на творбите им, най-доброто изказано за тях е претвореното в 3-серийния английски филм от 2006 г. "Импресоинистите". Там са всички: Моне, Реноар, Дега, Мане, Сезан... А филмът е създаден на базата на известни факти, архивни писма, запазени интервюта.
Всички те са били страхотни приятели, творили на фона на война, революция, дуели, кризи..., но помагали си и подкрепяли се по прекрасен начин.
Здравей, wonder. Приятно ми е да видя твоето мнение за импресионистите и изкуството въобще. Без да съм гледал филма, който споменаваш съм написал за петимата импресионисти. Запомних ги от една неотдавнашна изложба, която гледах и слушах внимателно беседата.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
barin написа:
Здравей, sestra. Благодаря за допълнението за импресионистите и другите стилове. Винаги при появата на нов стил има влияние от предишните.
Поздрави!
Поздрави!
Името импресионисти, художниците получават от ироничните изказвания на един критик в пресата по повод картината на Моне „ Импресия изгрев” или „Импресия Изгряващо слънце” в салона на независимите, както те искали да бъдат наричани през 1872 г. Така била окачествена първоначално цитираната от Вас търсена незавършеност. Въпросът за взаимното влияние на стиловете и художниците един от друг е от първостепенна важност за историята и теорията на изкуството. Постимпресионистите Сезан, Гоген, Ван Гог, Сьора, Синяк и Тулуз Лотрек развиват принципите на импресионизма, вземайки свои посоки, които в началото на 20 век ще доведат до формирането на съвършено нови направления, наречени с общия термин европейски авангард. Много е интересна темата и си заслужава да бъде популяризирана. Поздрав пак.
но само ако позволите, ще Ви я кажа.
цитирайКак ли ще изобразят импресионистите Бат Бойко и други известни люде. Сигурно ще изглеждат по един и същи начин, без значение от текущия момент на времевия поток ....
цитирайЗдравей, sestra.За името"импресионист" откъде идва не знаех. Този път не се задълбочих, когато писах темата, затова има още какво да се добави. Нямам нищо против забележките и ако искаш може да добавиш още нещо.
Благодаря!
цитирайБлагодаря!
Здравей, brancaleon. Нашите политици са далеч от истината и импресионистите наистина може да не направят разлика между хората. За разбиране на изкуството се иска интелект.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
barin написа:
Здравей, sestra.За името"импресионист" откъде идва не знаех. Този път не се задълбочих, когато писах темата, затова има още какво да се добави. Нямам нищо против забележките и ако искаш може да добавиш още нещо.
Благодаря!
Благодаря!
Ето какво имах предвид: изложението в началото. „ Стиловете в изобразителното икзкуство са много, но може да се сведат до:
Класицизъм, модернизъм, импресионизъм, постимпресионизъм, неокласицизъм, футуризъм, барок, ренесанс, живопис, графика, натюрморт, портрет, романтизъм., реализъм”
Като професионално ангажирана в темата намирам изреждането на стиловете произволно и непълно. Освен това понятията живопис, графика и от друга страна натюрморт, портрет и т.н. не са стилове! Едното са разновидности, вид, другото - жанр. Ако не боравим с точността на понятията, няма как да убедим хората и себе си дори, че разбираме добре материята, която описваме. Нашата дисциплина се учи в училище, но за съжаление м н ого колеги неглижират теоретичната част, което... не е добре. Все пак, похвални усилия за интереса по темата.
Още веднъж благодаря, sestra за поясненията и обясненията по темата. Вярно, че написаното е по спомен от отдавна ученото в училище, а и аз не съм най-добрия специалист по изобразително изкуство. Разбира се, че има разлика между стилове, разновидности и жанрове, като малко ги смесих. Приемам забележката без задни мисли, защото е направена от професионално ангажиран човек. Тя само може да ме амбицира по-добре да изпипвам темите и да ги поднасям по достъпен начин за четене. Мога да приветствам твоите познания в областта на изкуството.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
е винаги радост и вдъхновение. А познанията ми са плод на любовта към моята работа. Историята на изкуството е такова нещо, че колкото и пъти да се докоснеш до нея, винаги си тръгваш с още факти и това е като хубава, умна игра. С най- добри пожелания, Барин, приятно ми беше :)
цитирайОбичам да гледам картини рисувани в "онези времена". В тях има чувства, те говорят. Потапят те, карат те да мечтаеш, да си представяш...
Хубав пост!
Поздрави!
цитирайХубав пост!
Поздрави!
Импресионизмът ми е любим стил, особено в платната на Моне! Виж тази картина:
http://laval.blog/lichni-dnevnici/2017/02/08/kyshtata-na-hudojnika.1508481
цитирайhttp://laval.blog/lichni-dnevnici/2017/02/08/kyshtata-na-hudojnika.1508481
Здравей, Точице. Харесвам красивото, като винаги поставям, където приляга по някоя красива снимка или картина. Благодаря, че ме добави в"Любими".
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Здравей, laval. Ще видя предоставения от теб линк към твоята тема. Може да съм я преглеждал преди, но не си спомням.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Поздрав и от нашия екип!
Ето и дълбоките корени и сакрален генезис и етимология на импресионизма,упражняван само от феноменни генетични потомци на Исус и Мариа Магдалена от Дуло,Българи пребиваващи сред разселените на запад тракийски племена като техни духовни водачи и интелектуален творчески елит на тия народи,които са културен и цивилизационен генно – инженерен продукт продукт на Българите!
ИМПРЕСИОНИЗЪМ=Исуз и Богиня Ма (Майка) Мария
МОДЕРНИЗЪМ=Иза и Мад Мария –
и още 900 монографични статии по тази тема
Бъди благословен,Приятелю,и давай заедно към Истината!
ИСТИНА=ИС ТИАН=Иса и Диана
цитирайЕто и дълбоките корени и сакрален генезис и етимология на импресионизма,упражняван само от феноменни генетични потомци на Исус и Мариа Магдалена от Дуло,Българи пребиваващи сред разселените на запад тракийски племена като техни духовни водачи и интелектуален творчески елит на тия народи,които са културен и цивилизационен генно – инженерен продукт продукт на Българите!
ИМПРЕСИОНИЗЪМ=Исуз и Богиня Ма (Майка) Мария
МОДЕРНИЗЪМ=Иза и Мад Мария –
и още 900 монографични статии по тази тема
Бъди благословен,Приятелю,и давай заедно към Истината!
ИСТИНА=ИС ТИАН=Иса и Диана
Здравей, bezistena. Поздрави на екипа, който пише интересните теми и правилно вижда истините за ролята на българите в световната история. Където има нещо, което изглежда да е българско се ровя и търся правдата.
цитирайПрекрасен постинг за творците от импресионизма!
Прекрасна вечер!
цитирайПрекрасна вечер!
Благодаря, avangardi. Изглежда се е получила добра тема в една по-малко позната за мен област. Поне коментарите от тук, от групите и от чужбина са положителни.
Поздрави!
цитирайПоздрави!