Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2018 20:20 - Да се побереш в шепа...
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6673 Коментари: 22 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Толкова малки са пиленцата на леля Димитринка, моя съселянка, с която сме приятелки.
Ето няколко кадъра с малките пухчета.

image

image

image

image

image
И гардовете, къде без тях )))
image
А поздравът е мой стар клип с любимата Янтра и любима песен, 




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krassko - А ти няма ли да си завъдиш пиленца.
15.10.2018 20:35
Кокошчици да ти снасят пресни яйца и петел да те буди сутрин сутрин...:)
И магаренце с каручка да те вози до града...
цитирай
2. vesever - Краси, може да си завъдя, още не з...
15.10.2018 21:08
Краси, може да си завъдя, още не знам...
Леля Димитринка каза, че може да ми даде няколко, но първо трябва да им построя къщичка...което предвид настоящите ми дейности, няма да стане много бързо...
Но всичко по реда си...
Магаренце не знам, но конче ще имам някой ден, обещала съм си го )))
цитирай
3. ellia - Много са сладки пухчетата,Веси!
15.10.2018 21:19
Напомни ми за моето детство,когато баба ми също си отглеждаше пиленца.Сега вече в наше село почти няма кокошки.

Коментарът на Краско ме разсмя...каква селска идилия е нарисувал само.:)))

Конче да...смея се,защото ако знаеш в какви приключения се вкарах с един местен коняр,който оглежда коне..луда работа това лято.
цитирай
4. zax - Аз моите жени ги проверявам като се ...
15.10.2018 21:24
Аз моите жени ги проверявам като се прибират.
Скачат по 30 пъти пред вратата докато изтръскат всички въшки, кучешки и котешки бълхи и кукушинки. Кърлежите сами падат но след 43-тия.
....
.... и кучето.

:)))
цитирай
5. planinitenabulgaria - Песента на Солвейг е от сюитата Пер Гинт на Григ.
15.10.2018 21:35
Когато посешавах скалата Уланкая над с. Женда срещнах един престарял човек с прекрасна кобила. Похвалих коня му, а той каза, че се грижи много за него. Каза приблизително следното:
Красив или не, конят е богатство. Ето, донесе ме до тук за да събера подпалки /шишарки/ за печката, сега ще ме върне, аз не мога вече да ходя. Пренася храната за нас до къщата ни, триците и солта за кравите. Не го пускам сам, защото ме е страх, без него ние не можем.
Снимах кончето, но още не съм поместил снимките в блога си.
цитирай
6. vesever - Тони,
15.10.2018 21:37
Тони, така е, селският бит вече е чужд за младите, не знам след бабите и дядовците ни ще може ли да се запази...дано успеем!

Радвам се за приключенията, трябва да има и такива мигове!
А ако човекът с конете има жребчета, и ако не са много скъпи, можеш да ми уредиш едно жребче ;)
цитирай
7. vesever - Заксън, то при вас надали има пар...
15.10.2018 21:42
Заксън, то при вас надали има паразити...за жените не знам, но кучо трябва да го проверяваш, особено ако излиза...на всеки 2 месеца да му слагаш препарат против бълхи, и хапчета да му давате за вътрешно обезпаразитяване...
Сигурно знаеш, но аз да кажа, нали много кучета и котки гледам постоянно...
цитирай
8. vesever - Коста, не знаех произхода на пес...
15.10.2018 21:48
Коста, не знаех произхода на песента, само името й, благодаря ти!

Мислено отидох на Женда, какъв величествен простор по залез беше!
И в моето село има някои хора с кончета, пренасят стоките си, но както по Родопите не съм виждала, толкова да са привързани към животните...
Тук има и коли, а в Родопите наистина разчитат само на кончетата си, още са ми пред очите братята по онези стръмни пътечки...
Ще чакам да видя снимките ти!
цитирай
9. mt46 - Привет, Веси!
15.10.2018 21:52
Ех, че хубави пиленца! Пи-пи... :)
цитирай
10. vesever - Марине, много милички са, нали, и да ...
15.10.2018 21:55
Марине, много милички са, нали, и да видиш как се гушат в майка си, да се предпазят от внезапното "нашествие" на фотографката )))
цитирай
11. zax - Права си, пошегувах се. . . . не с теб, ...
15.10.2018 22:17
Права си, пошегувах се.... не с теб, а ония дето събират мат'рял да водят виртуални кандърми.
цитирай
12. getmans1 - https://web.facebook.com/382010265199388/videos/531018693989962/UzpfSTEwMDAwMDE4MzYzNjM5OToyNTAyNjIwMzMzMDg3NzY0/?_rdc=1&_rdr
15.10.2018 22:24
И ТИ МОЖЕШ ... ЗНАМ ...

ТВОЯ КОКОШКАРНИК ИЛИ КУРНИК, КАКТО Е ПО ПРАВИЛНО ДА СЕ КАЖЕ ЩЕ БЪДЕ НАПРАВО ... ВИП
ХАХАХА
цитирай
13. vesever - Заксън, усетих, че е шега, но не р...
15.10.2018 22:38
Заксън, усетих, че е шега, но не разбрах за кандърмите...има ги всякакви, )))
цитирай
14. vesever - Гетманс, благодаря за клипчето, ...
15.10.2018 22:49
Гетманс, благодаря за клипчето, много ми хареса!
И на мен ми предстои да си направя навес пред входната врата, но някъде наполовина на този от клипа. Виждам го в главата си, изцяло от дърво и ще окача макрамета отстрани, с каскадни петунии и сакъзчета ))
За курника, вярно, хвана ли се да го направя, ще е нещо солидно, като истинска къщичка, не ми харесват обичайните курници с мрежа и груби греди, които масово съм виждала...
Моят ще си има и покривче, и вратичка, цивилизована работа ще сътворя :)
Благодаря ти!
цитирай
15. getmans1 - . . . Ей, сега пък да не вземеш да им ...
16.10.2018 00:15
... Ей, сега пък да не вземеш да им лакираш клюновете и ноктите на кокошките ... пък и да ги напарфюмираш по твой вкус и подобие ... техните вкусове са различни
... колкото повече им налагаш нашите човешки аромати те още повече налагат своите и опит ще ти кажа, че тази битка е загубена от човека.
вярно, че има някакви породи кученца дето понасят всичко ама те са толкова кучета и котки колкото аз съм ... марсианец ... хахахаха


vesever написа:
Гетманс, благодаря за клипчето, много ми хареса!
И на мен ми предстои да си направя навес пред входната врата, но някъде наполовина на този от клипа. Виждам го в главата си, изцяло от дърво и ще окача макрамета отстрани, с каскадни петунии и сакъзчета ))
За курника, вярно, хвана ли се да го направя, ще е нещо солидно, като истинска къщичка, не ми харесват обичайните курници с мрежа и груби греди, които масово съм виждала...
Моят ще си има и покривче, и вратичка, цивилизована работа ще сътворя :)
Благодаря ти!

цитирай
16. vesever - Е, принципно е така. . . обаче на мен ...
16.10.2018 10:36
Е, принципно е така...обаче на мен ми харесаха строителните работи и правя всичко възможно нещата да са изпипани и съвършени и понеже искам да се уча, имам много възможности, имам и място да вдигна и втора къща, )))
Шегувам се за последното, място има, но не е разумна идея, все пак съм жена и строителството не е най-препоръчителното...
Курник исках да правя преди години, обаче децата ме отказаха...
Е, всяко нещо на времето си.

Последното, което съм запланувала, след като приключа къщата, е да облека пода на верандата с гнайс, също и зида към пътя, сетне да си накова навеса пред вратата, един дувар от източната страна на градината да вдигна, там липсва, в долната част на двора имам място за курник и малка конюшня, защото отдавна искам да си взема жребче и да го отгледам, полята и гората са съвсем наблизо, на края на моята улица почват разкошни поля, само за препускане!
...и това май е всичко, което има за правене...и после ще се кротна. Може би.

Слънчево да ти е!

цитирай
17. lexparsy - Ами всичко невинно детско дошло на ...
16.10.2018 12:59
Ами всичко невинно детско дошло на този свят е сладко и красиво...
Аз съм си запазил малко детско в мене, ама все някой иска да ми го порастне...
И то разни кокошки, дето и теса били пиленца бе Веси :-)))
цитирай
18. nedovolen - Радвам се на поста със снимките и ...
16.10.2018 13:29
Радвам се на поста със снимките и коментарите. Навяват ми мисли. Гледай какво става в един кокошарник и може да разбереш повече за живота, отколкото да ходиш тука-там.
Кое е първото - яйцето или кокошката. Отговора е във въпроса - Адам и Ева ли са първи, или бебето?

За обезпаразитяване на животните, има една билка пелин. Колко по-горчив, по-добре/сладкото е добре за устата, горчивото - за организма/. Вариш на чай и къпеш животните. Така са правили преди твърде доста поколения. Може да им се дава и във водата за пиене. Също и кори от мъждрян, разтворени във водата, става леко синкава, чисти от паразити.

Мога да продължа доста, но един случай комичен. В квартала доста обичат да се хвалят кой по по-най. Имах 10 кокошки и 1 петел. Казвам, пък всеки ден събирам по 12 яйца.
- Ама как така?
-Петела близни...
:)))
цитирай
19. vesever - Лекси, така е, би трябвало всеки да ...
16.10.2018 13:41
Лекси, така е, би трябвало всеки да се ражда добър и чист и невинен, но с течение на времето някои хора се поддават на злото....
Дай Боже повече да са осъзнатите хора, които да пазят Доброто в себе си и Добро да творят на Земята!
цитирай
20. vesever - Ники, не бях чувала, че обезпара...
16.10.2018 13:46
Ники, не бях чувала, че обезпаразитяването става с пелин, но ще пробвам.
И аз предпочитам естествените методи пред химията, но в днешния свят все повече се изгубва това знание, за съжаление.

За кокошката и яйцето, респективно Адам и Ева и бебето, аз смятам, че първо е творението в завършен, зрял вид, а сетне потомството...
а пък преди човечеството е почти сигурно, че е имало други цивилизации на Земята...рано или късно ще разберем всичко, надявам се!

Интересно е с 12-те яйца, но явно и кокошките са били плодовити, не само петелът има дял ;)))
Поздрави!
цитирай
21. stih - Шепичка живот!
17.10.2018 00:06
Най-невинните същества!
А някога всички ще минат под ножа.
И най-добрият човек го прави.
Така е устроен светът – по-силният да властва!

цитирай
22. vesever - Ели, така е, за съжаление има нещо ...
17.10.2018 11:31
Ели, така е, за съжаление има нещо сбъркано в устройствто на живота на Земята, но си мисля, че ние можем да го променим. Ако повече хора се осъзнаят...
Благодаря ти!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4042757
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол