Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2020 17:32 - Литературният ни лексикон ни следва по петите от пръкването до залеза
Автор: mimogarcia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1071 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 05.06.2020 17:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Марин Бодаков ме предизвика във Фейсбук да споделя кориците на 7, обичани от мен, книги.

Избрах ги в хаос от мисли (коя да е, коя не)… Реших, че трябва да съм максимално искрен. За които се сетя първо, тях ще посоча (макар и не с пръст).

Според заданието, нямам право да коментирам творбите, но се чувствам длъжен да упомена, че са от различните ми възрасти (детство, юношество, начално одъртяване) и периоди (вътрешни, външни, глобални борби).

Днес, в диалог, надали ще се спра точно на тези романи. Това е ценното – литературният ни лексикон ни следва по петите от пръкването (вкусът на родителите ни, които ни възпитават) до залеза (когато предаваме себе си/завета си на внуците).

Смел съм, препоръчвам Ви ги.

П.П.: Знам, че „Белия зъб“ и „Дивото зове“ са две заглавия и леко нарушават правилата, но винаги са ми ги чели/аз съм ги препрочитал паралелно. Не мога да ги отделя. Простете!

П.П. №2: Не разделям книгите в седем последователни дни, както е условието на challenge-а, защото ги свързвам с мен. Заедно. „Залепени“ в душата ми.

image




Гласувай:
2


Вълнообразно


1. germantiger - +
05.06.2020 18:26
джек е голям, роксолана също може

другите признавам, че не са ми непознати

Гьоте – Егмонт

Гьоте – Вилхелм Майстер

Келер – Зеления Хайнрих

Харди – Тес Д’ърбъруил

Ш. Бронте – Вийет

Хаггард – Лизбет

Коллинс – Две съдби
цитирай
2. morskipesni - Колко жалко..
05.06.2020 20:50
Нескопосни ПРЕВОДИ и нито един ОРИГИНАЛ. И нито една БЪЛГАРСКА КНИГА. Това е.. ганювецът (напоследък се промъква доста точното "булгаристанец").
цитирай
3. mimogarcia - germantiger
07.06.2020 22:11
Прекрасни книги ми предложи!!! Благодаря!!!
цитирай
4. mimogarcia - morskipesni
07.06.2020 22:15
Когато четем преведена литература, "консумираме" две творчески изкуства. Разбирай го, както можеш.
А, драги, аз много често препоръчвам български книги, но в този случай, тези заглавия ми се появиха първи в главата, тях написах.

Тази фалшива патриотичност не ми е по вкуса. Повярвай.

Аз "ганьовец" не мога да съм, по ред причини, най-първо, не споделям "ганьовските нрави". Ала пък, който в друг съзира героя на Щастливеца, май търси собственото си отражение, осъждайки околни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mimogarcia
Категория: Новини
Прочетен: 1951960
Постинги: 1841
Коментари: 3082
Гласове: 1014
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930