22.10 20:23 - Бразилската генетична катастрофа - проект на фонда на Бил Гейтс ? - 2
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

Проект на фондация Гейтс   Изследването  в Бразилия стана съществен  тревожен сигнал  срещу неконтролираното пускане  на генетично редактирани видове в дивата природа. Случилото се напомня на ужасяващия сюжет на научнофантастичния роман на Майкъл Крайтън от 1969 г. "Щамът на Андромеда". Само, че  това не е роман, а реалност.   Комарите Oxitec  са разработени с помощта на изключително противоречив способ  за редактиране на гени, известен като "генетичен драйв". Този метод, финансиран от отдела DARPA на Министерството на отбраната на САЩ, заедно с технологията за редактиране на гени CRISPR, има за цел да гарантира, че генетичната модификация се разпространява в цялата популация само за няколко поколения, било то комари или потенциално хора.   Ученият, който пръв предложи използването на генетичен драйв при редактиране на гени, биологът от Харвард Кевин Есвелт, открито предупреди, че развитието на редактирането на гени в комбинация с технологии за генетично задвижване има тревожен потенциал и може да доведе до грешки. Той отбелязва колко често CRISPR увеличава вероятността от защитни мутации, които правят дори сравнително безобидния генетичен нагон агресивен.   Той подчертава: „Дори малък брой редактирани организми могат безвъзвратно да променят екосистемата“. Използвайки компютърно моделиране, Есвелт изчисли, че полученият редактиран ген „може да се разпространи до 99 процента от популацията само за 10 поколения и да се съхрани за повече от 200 поколения“, което всъщност доказа експеримента с комариту в Бразилия.   Заслужава да се отбележи фактът, че експериментът с бразилския Oxitec е финансиран от Фондация Бил и Мелинда Гейтс.
През юни 2018 г. Oxitec обяви създаването на съвместно предприятие с фондация Гейтс, „за да се разработи нов щам от саморегулиращи се комари Friendly ™ Mosquitoes за борба с комарите, разпространяващи малария в Западното полукълбо“.
Резултатите, получени в Бразилия, показват, че експериментът е катастрофичен провал, тъй като новият щам се оказа  несаморегулируем.   Фондацията Гейтс и Бил Гейтс подкрепят разработването на радикална технология за редактиране на гени и технология за генетичнен драйв повече от десетилетие. Гейтс, дългогодишен привърженик на евгениката, контрола на популацията и ГМО, се явява мощна движеща сила за редактирането на гени.   В статия, публикувана в списанието  Нюйоркски съвет за външните отношения, Гейтс приветства директно технологиите за редактиране на гени и CRISPR. Гейтс твърди, че CRISPR и други техники за редактиране на гени трябва да се използват по целия свят, за да се отговори на нарастващото търсене на храна и да се подобри профилактиката на болести, особено маларията.
В статията си той добавя: „Има основание да се надяваме, че използването на генетичен драйв  в случая на комари, които разпространяват малария, няма да нанесе много вреда на околната среда, ако изобщо нанесе“.   Толкова тревожен,  както провалът на бразилския експеримент за редактиране на гени на комари е фактът, че тази технология се прилага от наистина независими правителствени агенции с малко или никакво предварително тестване за безопасност за здравето или околната среда.   Към днешна дата правителството на САЩ разчита единствено на гаранциите за сигурност от бранша.   ЕС, макар официално да е длъжен да  контролира генетично модифицираните видове по аналогия с ГМО растенията, по  съобщенията, се опитва да отслаби регулацията.
Китай, като най-големият център за изследвания и редактиране на гени, се характеризира с изключително слаб контрол в тази област.   Наскоро китайски учен обяви експеримент по редактиране на човешки гени, за който се предполага, че прави новородени близнаци устойчиви на ХИВ. Други експерименти се разпространяват по света с генетично редактирани животни и дори сьомга. Принципът на предпазните мерки беше напълно отхвърлен, когато стана дума за нова революция в редактирането на гени. Това не може да не разстрои.   В момента Oxitec, който отрича, че резултатите в Бразилия показват неуспех, сега се опитва да получи разрешение от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ за провеждане на подобен експеримент със същите генетично редактирани видове в Тексас и Флорида.   Един от участниците в експеримента, Тексас Рой Бейли, е лобист във Вашингтон и близък приятел на Рандал Кирк, милиардер и изпълнителен директор на Intrexon, собственик на Oxitec. Бейли също е основен набирател на средства за Тръмп. Въпреки
това да се надяваме, че здравият разум, а не политиката ще решат проблема.

това, да се надяваме, че здравият разум, а не политиката, ще решат изхода на въпроса.

Тагове:   Тексас,   комари,   и флорида,

«  Ноември, 2019
2. Тартария, западняци, англосакси, война
4. Египетските жреци си възпитали семитите за техни роби.
5. Болкотерапия чрез молитвената поза. Лекува епилепсия, рак и пр. болести чрез активиране на защитните ни механизми.
6. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
7. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци