10.12.2019 20:39 - Знаете ли, че има храни, които могат да помогнат за насърчаване на регенерацията на черния дроб?
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

Знаете ли също, че черният дроб е единственият орган в тялото, който може да регенерира? Вярно е.

Може би сте чували, че при морската звезда може да изтрасне обратно липсващ крайник, а гущерите могат да регенериратат опашките си; подобно, ако част от черния дроб е повредена, той може да  регенерира.   В проучване, публикувано в The Journal of Biological Chemistry, изследователите разкриха, че регенерацията на черния дроб функционира много по-просто, отколкото се смяташе някога. В миналото беше показано, че клетките, които са част от регенерацията, действат така, както биха били, ако се намират в ембрион.

В сравнително скорошното изследване учените откриха специфични протеини, които предизвикват регенерация. Те смятат, че ако могат да стимулират такива протеини, ще могат да помогнат по-добре на хората с тежко увреждане на черния дроб или на тези, които имат отстранени части от черния си дроб.   След задълбочени тестове учените разкриха, че предишните теории за клетките, действащи така, както биха били в ембрионите, всъщност не са верни, но по-скоро се получава регенерация на черния дроб поради увеличаване на клетките, които се размножават чрез редовно клетъчно деление. Затова изследователите смятат, че стимулирането на регенерацията на черния дроб е възможно чрез активиране на идентифицираните протеини.

Храни, полезни за процеса на регенерация на черния дроб  Въпреки че черният дроб е способен да се регенерира, важно е да го поддържате здрав и да ядете храни, които могат допълнително да подпомогнат регенерацията му.

Следните храни могат да помогнат за подобряване на здравето на черния дроб, както и за функционирането му.   Чесън: Доказано е, че чесънът помага за намаляване на лошия холестерол, което е свързано с лошо здраве на черния дроб; яденето на чесън редовно може да помогне за насърчаване на доброто здраве на черния дроб. Ензимите в чесъна също помагат на черния дроб да премахва токсините, допринасяйки за по-здравословното тяло като цяло.   Грейпфрут: Грейпфрутът е пълен с мощни антиоксиданти и фибри. Грейпфрутът може да допринесе за добрия холестерол и да засили процеса на прочистване на черния дроб. Но трябва да се отбележи, че грейпфрутът може да взаимодейства отрицателно с някои лекарства, така че говорете с лекар, преди да включите грейпфрут в диетата си.   Листни зелени зеленчуци: Спанак, броколи и къдраво зеле са само някои примери за листни зелени зеленчуци. Листните зелени зеленчуци работят за подпомагане на черния дроб в процеса на прочистване и за подобряване на неговата функция. Освен това, те осигуряват на тялото хлорофил, който предпазва организма от токсини.   Авокадо: Авокадото съдържа близо 20 основни хранителни вещества и витамини; не само, че са полезни за тялото ви, но хранят черния дроб с всички необходими неща. Авокадото може да помогне за неутрализиране на свободните радикали, както и да насърчи производството на глутатион, което помага за отстраняването на токсините.   Ябълки: Знаем, че ябълките са полезни за цялостното здраве; трябва да продължите с тенденцията си на ядене на  ябълки всеки ден, тъй като те могат да помогнат за насърчаване на прочистването на черния дроб и премахване на токсините в храносмилателния тракт.   Брюкселско зеле: Брюкселското зеле е подобно на чесъна, тъй като съдържа и сяра, така че само по себе си е достатъчно за  по-здрав черен дроб. Освен това брюкселското зеле съдържа антиоксиданти, които се борят с уврежданията на свободните радикали. За максимални ползи гответе брюкселско зеле с чесън като оптимална храна за почистване на черния дроб.

Тагове:   сяра,   черен дроб,   храни,

1. radostinalassa - Не обичам брюкселско зеле
12.12.2019 11:40
Обичам чесън.
2. radostinalassa - Всъщност това са ...
12.12.2019 11:41
били броколи.

«  Август, 2020
17181920212223
2. Тартария, западняци, англосакси, война
4. Болкотерапия чрез молитвената поза. Лекува епилепсия, рак и пр. болести чрез активиране на защитните ни механизми.
5. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
6. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци