12.01 21:13 - У хората са намерили втори „мозък“. Учените разказаха как зависим от бактериите
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

Микроби ... Изглежда, че са интересни? Те са най-прости! По ирония на съдбата, въпреки че дори не ги виждаме, всички животни, включително хората, са силно зависими от бактериите. Когато пишем "силно", имаме предвид, че някои микроорганизми убиват човек, а без други той не може да  банално да живее.А някои животни дори биват контролирани от  бактериите. По-долу са  доказателствата.   Като начало, ако съберете всички микроби в средно възрастен човек и ги залепите в една голяма буца, тогава тя ще тежи около един и половина до два килограма. Приблизително една и съща маса като на  мозъка. Не виждаме микробите, но въпреки това те присъстват по цялата човешка кожа и в редица вътрешни органи.   В Млечния път има приблизително 250 милиарда звезди. Броят на клетките в човешкото тяло е 10 трилиона. Броят на микроорганизмите в това тяло е 100 трилиона. И още няколко цифри, които правят  съмнително това, че човек е господар на своето тяло: във всеки индивид Homo sapiens, 20 хиляди собствени гени и от 2 милиона до 20 милиона микросимбионтни гена.   Микробите правят хората личност   Учените разграничават четири групи човешки бактерии: орална, кожна, вагинална и фекална. Освен това, съставът на тези групи е много дяволски различен. Хората  не се различават толкова много един от друг, колкото микробите им.

Снимка © Shutterstock   За по-голяма яснота. Структурата на ДНК на двама произволно взети хора е подобна на 99,99%. Но чревната микрофлора например съвпада само с 10%. В резултат на това учените могат да определят с точност до 95% кой точно е държал смартфон или нож. В същото време разследващите считат пръстовите отпечатъци за идентични, ако съвпадението надвишава само 65%.   Всички тези факти бяха открити от американските учени от Националните здравни институти на САЩ в рамките на програмата „Проучване на човешкия микробиом“.   Трудно е да се повярва, но всеки трилион човешки микроби е придобит     Много популяризатори на науката, разбира се, преувеличават, когато казват, че всички сме родени без бактерии. Въпреки че отчасти те все още са прави. Факт е, че бебетата излизат от утробата наистина чисти. Децата обаче получават първата порция от своите „съседи“, минаващи през родовия канал. Наличието или отсъствието на тези компоненти може да определи здравословното състояние на новороденото за няколко години напред.

Снимка © Shutterstock   Изследователите смятат, че децата, родени с цезарово сечение, са по-предразположени към астма, алергии, кожни инфекции и особено затлъстяване. Някои учени препоръчват да се прилага тънък слой вагинални микроорганизми върху бебета, отстранени от майката неестествено.
Образуването на човешкия микробиом е критичен етап     Първичната микрофлора става повече или по-малко стабилна в края на третата година от живота. Тогава тя придобива очертанията на микрофлората на възрастен. Много е важно да не се намесвате в този процес дори през първите месеци от момента, в който е започнал.   Причината за нахлуването в микробния свят на малкия човек често е инфекция. Обикновено с нея се борят с антибиотици. Разбира се, те водят до желания ефект, но в същото време причиняват регресия в развитието на микробиома на новороденото.

image   Снимка © Shutterstock   Изследванията на американските национални институти по здравеопазване показват, че лечението на деца с антибиотици преди навършване на шест месеца често води до затлъстяване при пациенти в следващите няколко години.     Бактериите могат да бъдат както причина, така и защита срещу смъртоносни заболявания.   Бактерията Helicobacter pylori е открита още през 1875 г. На учените са били необходими повече от 100 години, за да разберат, че този микроорганизъм е причинител на стомашните язви в 38% от случаите. За това откритие през 2005 г. Робин Уорън и Бари Маршал получиха Нобелова награда. След това на Helicobacter pylori е бил организиран геноцид, използвайки същите антибиотици.     Хистологичен препарат на стомашната лигавица, показващ Helicobacter pylori гастрит и колонизация на лигавицата от Helicobacter pylori. Снимка © Wikipedia   И само преди няколко години учените започнаха да осъзнават, че изглежда, че изключително вредния микроорганизъм изпълнява и защитна функция. Има наблюдения, които показват връзка между отсъствието на Helicobacter pylori в организма и развитието на сложни заболявания на хранопровода, включително рак.     Кожните бактерии влияят на привлекателността на хората за кръвосмучещите   Всички, които поне веднъж са имали пикник близо до водоем с голяма компания, обърнаха внимание, че комарите ухапват някого по-често, а някой по-рядко. Причината, както вероятно се досещате, е в микробите по кожата.   Още през 2011 г. холандските учени откриха връзка между разнообразието от кожни бактерии и привлекателността на хората за комари. Както се оказа, колкото повече микроорганизми има в тялото, толкова по-малка е вероятността кръвосмучещият хобот да се впие в него.     Сега помнете, че комарите са носители на едно от най-опасните заболявания - маларията.
Бактериите влияят върху ефективността на редица лекарства   Възможно е в близко бъдеще, в допълнение към общия анализ на урината и кръвта, със стандартен преглед, лекарите да започнат да изискват от пациента информация за изпражненията. По-точно - за чревната група от микроорганизми.     Последните проучвания в Йейлския университет показват, че бактериите силно влияят върху ефективността на болкоуспокояващи, хормони, антивирусни средства, кардиопрепарати и др. Учените са взели 76 от най-популярните видове чревни бактерии и са тествали как те влияят върху молекулната структура на 271 лекарства. След 12 часа се оказа, че всеки от щамовете модифицира от 11 до 95 вида лекарства.   Предполага се, че по-нататъшните изследвания на микробиолозите ще доведат до факта, че фармацевтичните продукти ще започнат да предлагат уникални лекарства за всеки пациент. В зависимост от това кои микроорганизми преобладават в стомашно-чревния му тракт.   Микробите определят избора на партньор за раждане   Вярно, не с хората. Във всеки случай това все още не е известно. Въпреки че знанието за нашите микросъседи е невероятно малко, не бива да изключваме, че правилото важи за хората.       Специалисти от Калифорнийския технологичен институт в Съединените щати откриха, че чревните бактерии от мухите Drosophila влияят на тяхното поведение. Отсъствието на Lactobacillus brevis прави насекомите неестествено хиперактивни.   Австралийските микробиолози са открили връзка между привлекателността на женските плодови мухи и техните бактерии. Хората от различен пол отказват да се чифтосват, ако се отглеждат на различни диети и в резултат на това имат различни микробиоми.   ***         В Националните институти на САЩ учените отгледаха две групи мишки: стерилни - без микробиом - и обикновени. Те разпространиха микрофлората на най-затлъстелите мишки от втората група до най-кльощавите от първата и установиха, че донорите започнаха да се хранят неконтролируемо и бързо се напълняват. Въз основа на това изследователите стигнаха до извода, че микроорганизмите са в състояние да повлияят на поведението не само на насекоми, но и на бозайници, на които хората са представители.   Извършена е и бактериална трансплантация сред Homo sapiens. По гореспоменатата програма „Изследване на човешкия микробиом“ четири доброволци с псевдомембранозен колит (най-силната форма на храносмилателно разстройство) бяха трансплантирани с бактерии от здрав човек. Поведението на дарителите не се е променило и те не полудяха. Симптомите на болестта обаче изчезнаха само след един ден. Въпреки че преди това те са били дълго и неуспешно лекувани с антибиотици.   Учените смятат, че това са само първите плодове на запознаването на хората със собствения микромир.   Роман Килдюшкин

1. анонимен - Татко авеаме и днес ли ще прекараш ...
12.01 21:17
Татко авеаме и днес ли ще прекараш безмисленият си живот в блога и фейса пускайки тъпи постинги?
Осмисли безмисленият си живот.
За нищо не ставаш.
Ооооммм сетро ИИИ гушш татко
Докога ще се вживяваш в ролята на жена?
Да ти съберем пари за една операция за смяна на пола?
2. zax - А за българете к'во казват. За бъ...
12.01 21:46
А за българете к'во казват. За българете...
3. radostinalassa - Казват, че снимките...
12.01 21:56
с много големи. Микробите са лоши.
4. zax - А превода къде е.
12.01 22:23
А превода къде е.
5. radostinalassa - Преводът е лично мой
12.01 22:55
А грешките са на Гугъл. Не мога да смогна да ти оправям.
6. kvg55 - radostinalassa,
14.01 17:53
Вторият мозък на човека е в стомаха.
7. radostinalassa - В стомаха няма бактерии, ...
14.01 18:52
kvg55 написа:
Вторият мозък на човека е в стомаха.

освен хеликобактер пилори, който е в долната , по - алкална част на стомаха.И ако пе пиеш достатъчно йод, той причинява язва или гактрит. А в червата има 200 вида полезни бактерии - в дебелото черво.
8. kvg55 - До 7. radostinalassa
14.01 19:00
Бактериите не могат да мислят, а стомахът, когато е гладен мисли. Когато е сит не мисли.
9. radostinalassa - Може при вас, комунистите да е така
14.01 19:57
Но в стомаха няма рецептори за глад, той е по - прост орган в йерархията.
Рецептори за глад и жажда, и пр. има в мозъка, в хипофизата. Когато нивото на глюкозата спадне се отделят хормони, които заповядват на стомаха да произвежда солна киселина и пепсин, и ти чувстваш глад.
Но полезните бактерии произвеждат 90 % от серотонина ни - хормон на щастието удоволствието. Затова , ако не ги храниш ще си кисел като русофобите в блога и ще ругаеш като пръч.

«  Януари, 2020
20212223242526
2. Тартария, западняци, англосакси, война
4. Египетските жреци си възпитали семитите за техни роби.
5. Болкотерапия чрез молитвената поза. Лекува епилепсия, рак и пр. болести чрез активиране на защитните ни механизми.
6. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
7. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци