31.08.2020 17:46 - Генетична разлика: Има ли връзка между раса и коефициент на интелигентност
Автор: radostinalassa Категория: Други

Последна промяна: 31.08.2020 19:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Нийл деГрас Тайсън, афро-американски астрофизик, доктор и популяризатор на науката, многократно заявява, че съвременната система не предоставя равни възможности за всички, които искат да се занимават с наука, и за това трябва да се помисли преди всичко, „преди ще започнем да говорим за генетични различия. "     Американският астрофизик Нийл Деграс Тайсън / © Крейг Барит Това неравенство започва в образователната система, където учениците от расовите малцинства не са представени в науката и където образователните възможности продължават да бъдат ограничавани от расови, полови  и социално-икономически ограничения. Миналата година в 11 щата нито един афроамерикански студент не е взел изпит по компютърни науки AP. Съветът на колежа не беше изненадан от това, като каза, че компютърните курсове в исторически план са били доминирани от мъже европеидни студенти. През 2011 г. седем процента от учениците в Калифорния са били афроамериканци и 51% испанци. Въпреки това, само един процент от студентите по компютърни науки на AP са били афроамериканци, само 7% са испаноидни. Тези статистически данни подчертават значителните различия между образователните системи в различни области и общности. Въпреки че е постигнат известен напредък в овластяването на хора от различни раси, през последните 20 години участието в областите STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) е намаляло значително сред афро-американските студенти, докато интересът сред другите етнически групи в тези области се е увеличил. от 2001г. Това означава, че афроамериканците са се превърнали в групата, която е най-малко ангажирана в областта на STEM. Подобни статистически данни се намират в биомедицинските науки, като афро-американците представляват едва 1,5 процента от заявленията за отпускане на безвъзмездни средства за Националните здравни институти.     © CS Образователна статистика   Забележително е, че от основаването на Нобеловата награда (1901 г.) единственият афроамерикански икономист от Сейнт Лусия, професор по икономика в университета в Принстън сър Уилям Артър Луис, проблеми на развиващите се страни ”. Включително Луис, 15 чернокожи са станали Нобелови лауреати, 11 от които са получили Нобелова награда за мир, а трима са получили най-високата почест в литературата.   Разбира се обаче е грешка да се смята, че сред учените не е имало афроамериканци. Светът познава много учени от тази раса: химикът Пърси Джулиан, който първи синтезира физостигмин, който се използва при лечението на глаукома; Дейвид Блекуел, който направи значителен принос в теорията на игрите и теорията на вероятностите, който даде името си на теоремата на Рао-Блекуел; Мари Мейнард Дейли, която е изучавала синтеза на протеини, връзката между холестерола и хипертонията и усвояването на креатина от мускулните клетки; Патриша Бат, която изобрети лазерното лечение на катаракта; Ърнест Еверет Джъст - чието основно наследство е признаването на основната роля на клетъчната повърхност в развитието на организмите; както и споменатия вече Нийл ДеГрас Тайсън и физик-теоретик Клифорд Джонсън.     По отношение на резултатите от обучението афроамериканците днес наистина се оценяват по-ниско от европеидите по тестове за речник, четене и математика, както и за някои тестове, които измерват способността за учене и интелигентността. Тази пропаст се появява преди децата да влязат в детската градина и да продължи до зряла възраст. Изследователите обаче уверяват, че този показател не трябва да се счита за неизбежен факт от природата. Разликата леко се стеснява, когато децата от двете раси посещават едни и същи училища, и леко се стеснява, когато две семейства имат еднакъв брой ученици, равни доходи и богатство. Но въпреки безкрайните спекулации, никой никога не е открил генетични доказателства, че вродената интелигентност на афроамериканците е по-малка от тази на белите. Ясно е обаче, че запълването на пробната проба ще изисква огромни научни усилия и вероятно ще засегне повече от едно поколение.   Учените все още не са идентифицирали повечето гени, които влияят върху резултатите от теста, така че в момента нямаме преки генетични доказателства за вродени когнитивни различия между двете раси. Но през ХХ век изследователите са натрупали достатъчно количество косвени доказателства. Повечето от тях показват, че животът на децата в „афроамериканска“ или „кавказка“ среда има по-голямо въздействие върху резултатите от тестовете им, отколкото броят на африканците или европейците в тяхното родословно дърво.   Naked Science

Тагове:   наука,   раса,   гени,

«  Април, 2024
15161718192021
25. Русия дълго време толерираше лудориите на западните си партньори и беше твърде толерантна към тях -лазерният"Метадрон Орхидея"
26. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg
30. Целта на Ковид - тестовете е да се краде ДНК