Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2020 21:27 - Борбата за 6 милиарда долара. Как нашите ядрени ледоразбивачи могат да преработят глобалните транспортни маршрути
Автор: radostinalassa Категория: Други   
Прочетен: 858 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image Три гигантски ледоразбивачи ще се появят в Русия като част от проекта Лидер. Северния морски път. Ломоносов и Менделеев също са били ангажирани с това, но едва сега технологиите са нараснали до нивото, когато можем да пътуваме в Арктика, както в обикновен океан.   Сега Египет получава 6 милиарда долара годишно за преминаване на кораби през Суецкия канал. През следващите 10 години картината на световните транспортни маршрути може да бъде напълно пренаписана. Нека разберем какви ползи може да даде това на Русия.   Предимствата на Северния морски път са очевидни. Ако отплавате от Мурманск до Йокохама по обичайния маршрут през Суецкия канал, това е разстояние от 20,6 хиляди км. По Северния морски път повече от два пъти по-малко - 9,3 хил. км.   А от Санкт Петербург до Владивосток по Северния морски път ще трябва да преплувате само 14 хиляди км срещу 23 хиляди километра през Суецкия канал.   Икономическите ползи са огромни. Икономии от поддръжка на превозни средства и екипаж. И най-важното е, че пътуването през Суецкия канал е платено и винаги има огромни опашки от кораби. Добавете към това опасността от нападение от пирати, които са усвоили добре такъв „бизнес“.   Вземайки предвид факта, че Северният морски път е отворен за международно корабоплаване, той се превръща в изгоден маршрут и за чуждестранни компании.   Цифри: Северният морски път срещу Суецкия канал   Сега Суецкият канал носи 6 милиарда долара в египетската хазна. Можем ли да претендираме за този доход?   По този начин норвежката компания Tschudi Shipping Co. оцени икономическата ефективност.   За товарен кораб с товароносимост 40 хиляди тона преминаването по Северния морски път от Европа до Япония ще отнеме 22 дни по-малко, отколкото през Суецкия канал. Това е с $ 839 000 по-евтино. Това е плюс.   Но има и допълнителни разходи. Цената на поддръжката на ледоразбивач достига около 400 хиляди долара. Плюс застрахователни премии и потенциалната опасност да останете в леда за няколко седмици.   От друга страна, преминаването през Суецкия канал струва между 8 и 12 долара за тон. Само пропуск може да струва фантастични $ 480 000!   Икономическата полза е добра. Но пътеката лежи върху лед, при тежки метеорологични условия.   Поморс, Ломоносов и Менделеев. Как са овладели руския север   От средата на 16 век британците се опитват да проучат този път, но всички опити не водят до нищо - те не успяват да напреднат по-далеч от Нова Земя.   Руснаците използват този маршрут от XIV век - поморите (народ, живеещ на брега на Бяло море) плуват по него до Уралските планини.   За първи път цар Михаил Романов осъзна значението на Северния морски път. И под страха от смъртно наказание   той забрани да се използва! Причината е проста - по това време холандците и британците са имали най-добрия флот в света. И царят не без основание се страхуваше, че европейците ще могат да създадат свои ресурсни колонии в Сибир.   Михаил Ломоносов беше привърженик на развитието на Северния морски път. Той предложи да се отиде по-далеч и да се използва пътеката чак до Далечния изток. Но технологично хората тогава не бяха готови за това.     Ледоразбивач "Ермак", в проектирането на който участва химикът Дмитрий Менделеев С активното участие на Дмитрий Менделеев и адмирал Степан Макаров, ледоразбивачът „Ермак“ е проектиран да преминава по Северния морски път. Това беше първият ледоразбивач от арктически клас в историята на човечеството. Той успешно проби лед с дебелина 2 метра.   Отначало „Ермак“ изпълняваше важни, но прости мисии - спасяваше обикновени кораби, затънали в ледовете на европейските морета. Изследването на север беше трудно. "Ермак" се натъкна на буци - ледени натрупвания над 10 метра и беше повреден.   По време на Втората световна война Северният морски път се превръща в един от най-важните транспортни пътища. Чрез него товарите попаднаха под лизинг - съюзническа помощ от Великобритания и САЩ.   Нацистите разбираха значението на Северния морски път за СССР. Изпратихме тежък флот и многократно атакувахме нашите застави тук. Но всички опити на германците се провалиха с ужас.   Предимствата на атома   Нов етап в развитието на Северния морски път е свързан с ядрената индустрия. Атомният ледоразбивач "Ленин" значително разшири възможностите на ледоразбивачите в способността и автономността на проходимостта. И той имаше достатъчно гориво - само 45 грама на ден. image   Известният ледоразбивач "Ленин" - изображенията му в СССР бяха навсякъде - от пощенски марки до плакати на стената В допълнение към мощността на атомната електроцентрала, ниската нужда от гориво прави ядрените ледоразбивачи толкова полезни при развитието на Арктика. В края на краищата няма къде да зареждате по пътя!   Сега Северният морски път се използва активно от най-големите ни компании: Роснефт, Норилски никел, Газпром и др. Без него развитието на повечето съвременни полета ще стане икономически безсмислено.   Русия планира активно да развива този маршрут. През 2019 г. обемът на товарния трафик се е увеличил с 63% и е надхвърлил цифрата от 26 милиона тона. В бъдеще се планира също да се придържат към двуцифрени темпове на растеж на обема. Бързото развитие и неговото икономическо значение за страната изисква подходяща инфраструктура.   Операторът на Северния морски път е Росатом. Държавната корпорация също така поддържа флот от пет ледоразбивачи с ядрено задвижване.   Сега Росатом и Роснефт изпълняват проекта Leader за създаване на истински чудовища. Три нови гигантски ледоразбивачи ще могат да носят кораби с голям тонаж по маршрута, което значително ще увеличи производителността на маршрута. В края на краищата ширината на пистата ще бъде 50 метра.   В същото време свободно пробивайте лед с дебелина до 5 метра! По-голямата част от Северния ледовит океан е покрита с лед с дебелина 3-5 метра, така че ледоразбивачите няма да имат никакви пречки за развитието на Арктика.   След като получи такъв флот, Русия ще може да се конкурира много по-ефективно със Суецкия канал, който сега контролира Египет. Тогава големите танкери ще могат да се движат свободно по Северния морски път и ще им бъде много по-евтино да поръчат ескорт на нашите ледоразбивачи, отколкото да страдат на опашки и да плащат огромни мита.   Нов източник на доход за руския бюджет. Освен това той е и интелектуален - в края на краищата става за сметка на развитието на ядрените технологии. Според мен страхотна мотивираща история.   И какво на Запад   Западът има свой собствен морски път - така наречения Северозападен проход. Опитвали са се да го овладеят много пъти през XVIII-XIX век. Ако условията за неговото развитие бяха по-малко тежки, това би дало колосално икономическо предимство! Но разходите за създаването му са несъизмеримо по-големи от ползите и се оказа по-евтино да се копае Панамския канал.   Но на Запад те не се отказват от опитите си да овладеят Северозападния проход. Напредъкът в технологиите и затоплянето на климата, може би с течение на времето, ще направи този маршрут по-достъпен.
Популярная наука



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radostinalassa
Категория: Технологии
Прочетен: 13286716
Постинги: 11657
Коментари: 18470
Гласове: 6690
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Децата на дявола - нехора, сатанисти, педофили
2. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
3. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
4. Заземяването лекува възпалителните процеси
5. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
6. Душата, нейната генетика, потомците ни.
7. Връзката между българи и шумери
8. Реинкарнацията и генетиката
9. Раждането на тракийската азбука
10. На земята живеят четири вида човек
11. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
12. Американските бомби с обеднен уран
13. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
14. Енергоновата система на кръвта
15. Руският език не е руски, а български
16. Подслушват ли телефона ви?
17. Българският език - езикът на първите хора!
18. КОВИД - 19 и старите лекари
19. Хидра 1 и Хидра 2 - рак
20. Ябълков оцет - мастер клас
21. Истината за атеросклеротичните плаки и гъбичките
22. Уникален артефакт от Сибир, който принуди учените да преразгледат историята на древния свят
23. Мусорната ДНК се оказва критична за видообразуването
24. Д - р Райън Коул , патоанатом - ваксините са токсини
25. Русия дълго време толерираше лудориите на западните си партньори и беше твърде толерантна към тях -лазерният"Метадрон Орхидея"
26. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg
27. Без САЩ комунизма нямаше да се роди
28. Болкотерапия чрез молитвена поза
29. Акад. Васил Николов: Носим гени на 8 000 години
30. Целта на Ковид - тестовете е да се краде ДНК