Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2023 17:37 - Русия устрои на Запада тотален недостиг на танкери, ОАЕ наложи санкции срещу ЕС, Катар лиши Германия от газ, Goldman Sachs шокира ЕК
Автор: radostinalassa Категория: Други   
Прочетен: 1065 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 27.02.2023 18:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Непредсказуемият удар, нанесен от Русия в сърцето на морската логистика, доведе до факта, че пълният контрол на европейските превозвачи върху морските превози на товари беше нарушен и смазан.
Старият свят беше изправен пред остър недостиг на танкери. Освен това след шокиращото разследване на Goldman Sachs над Европейската комисия виси дамоклевият меч, който е на път да се стовари на нечий врат.  
Междувременно, възнамерявайки да накаже арабите, Европейската комисия получи много важен аргумент от арабските шейхове, който може да избие и без това разклатената почва изпод европейското единство.
За това и защо Старият свят няма да види значителни количества катарски LNG през следващите 30 години, ще разкажем точно по-долу.    
Някои не пишат, други не говорят   Доскоро в мрежата се носеше информация за закупуването от Русия на няколкостотин танкера по света.
Според Bloomberg руските компании са похарчили за тези цели над $2,2 млрд. Но нека се опитаме да разберем, много или малко е това?  
  В момента по света работят около 2000 петролни танкера  от 95 000 до 300 000 тона. Те са разделени на три класа: Aframax, Suezmax и VLCC.
Последният, най-големият, в размер на 810 единици се експлоатира главно при транспортиране от пристанищата на Близкия изток до САЩ, Япония и Южна Корея.
А флотът на Aframax и Suezmax наброява малко над 1200 кораба.  
  Най-разпространената версия гласи, че Русия е придобила най-малко 109 танкера от различни класове, включително 29 от клас VLCC.
Това обаче не е вярно.       Горе-долу по същото време експерти в индустрията шумно заявиха, че Русия се нуждае от поне 250 танкера, за да не изпитва проблеми с износа на черно злато. И приблизително от този момент нататък събитията започнаха да се обръщат в стремглави обрати.    
Около края на 2022 г. Bloomberg излезе с абсолютно чудовищни, по тогавашните стандарти, разкрития. Според изданието за няколко месеца около 250 танкера са заминали в неизвестна посока на борсите в Сингапур, Хонконг и Дубай. Всички директори на корабостроителни предприятия и собственици на компании превозвачи, интервюирани от Bloomberg, единодушно заявиха, че някаква "неназована страна създава цял флот". И така, след известно време бяха открити липсващите кораби:
  „Според оценките на корабния брокер Braemar, 240 кораба, включително 102 Aframax, 58 Suezmax и 80 „много големи петролни кораба“, ще бъдат използвани за осигуряване на доставките на руски петрол на Изток в обеми от 4 милиона барела на ден “, съобщава Forbes с позоваване на Bloomberg.
  Мащабът на придобиванията е наистина невероятен, защото е около 13% от всичко, което се оперира в света.  
Проект СФЕРА на живо  
Тази информация обаче може да не отразява реалността. А работата е следната:   „Стоковият гигант Trafigura изчисли, че общият брой [на придобитите танкери] може да бъде 600 кораба, от които 400 са превозвачи на суров петрол.
Молейки да не разкриваме имена, корабособствениците дават малко по-ниска цифра - от 10% до 12% от световния танкерен флот (тук могат да се броят и по-малките кораби от клас Panamax), съобщава Aftershock.   400 кораба, превозващи суров нефт, са около 20% от световния флот, а 200 кораба, превозващи нефтопродукти - 7% от общия брой.
Но защо и най-важното как?  
  Първо, може да се предположи, че руските минни компании са търсили къде да прикрепят неочакваните си петролни печалби. Както вече разбрахте, търсихме дълго време.  
Проект СФЕРА на живо  
Второ, в тази история периодично излиза, че танкери са закупени чрез посредници в Азия и Близкия изток.     И след като 240 ще участват в транспортирането на руски петрол, какво ще правят още 160?
И тук може би е време да си припомним, че руските компании притежават значителни активи във Венецуела и инвестират сериозно в производство в Иран. На тази база може да се предположи, че ще се намери работа за останалите кораби.
И тук можете да видите с очите си разрушаването на една парадигма, наложена от много дълго време.     Светът до известна степен се научи да живее без ирански или венецуелски петрол.
Но когато подобни мерки бяха предприети срещу Русия, моделът, при който решенията се вземат отвъд океана и целият свят ги съблюдава,вече се руши. 
И кумулативният ефект от решенията, взети от Запада през последните десетилетия, започна да се проявява в целия си блясък. Буквално всичко и навсякъде започна да се пука по шевовете.  
Много странно нещо са танкерите... Със сигурност, сключвайки сделки за продажба, превозвачите бяха доволни от такова щедро предложение. Наистина, защо корабните компании се нуждаят от толкова много танкери, ако руският петрол вече не може да се транспортира.
Но дори след като истината беше разкрита, не може да се каже, че те бяха много разстроени:
  „Забраната за доставка на петролни продукти по море от Руската федерация срина пазара на танкери по света, пише американското бизнес издание [Bloomberg]. Разходите за транспортиране на бензин и други горива рязко растат.
Заплащането за услуги дори на малки танкери се увеличи с 280% - до $41 968 на ден ”, съобщава NewsFront.
  Уплашените коментари на европейски експерти ясно показват мащаба на проблема:   „Вчера внезапно корабоплаването по море почти изчезна“, каза шокиран Ейрик Хаавалдсен, анализатор на корабоплаването в Norwegian Pareto Securities AS.
Проект СФЕРА на живо
  Между другото, както подчертава изданието Insider, доставката на суров петрол от Съединените щати до Европа още през август 2022 г. струва 12 пъти повече, отколкото в началото на годината. Точно това навремето попречи на Вашингтон да се възползва от ситуацията и да заеме овакантената ниша.
Но сега всичко стана много по-забавно. От друга страна, ние с вас непретенциозно открихме един от факторите за обявения ръст на цените на петрола. И постепенно наближаваме кулминацията.
На този фон данните на Goldman Sachs, направени след анализ на митническа статистика, изглеждат много интересни: „... международните агенции отчитат цената на петрола от 50 долара за барел, докато всъщност купувачите плащат за него 80 долара през декември 2022 г. руските петролни работници всъщност са получили за петрол средно 78 долара за барел, което е само с $5 под цената, на която се търгуваше референтният петрол Брент.
Горещи поздрави на агенция Argus и Bloomberg, които писаха за Urals на 38$.
А сега на вашето внимание смъртоносен номер, майсторски клас за смяна на обувките в скок: „Руският петрол беше средно около 74 долара за барел през четирите седмици след блокирането, според оценки на експерти, включително тези от Института за международни финанси, Колумбийския университет и Калифорнийския университет“, пише Bloomberg вечерта на 24 февруари.
  И завесата! Анализаторите смятат, че в момента цената на руския петрол се формира малко по-различно от преди и Министерството на финансите на Руската федерация като цяло не лъже, когато говори за цената на петрола от около 50 долара.
Факт е, че моделът, възприет отново от руски компании, направи възможно печеленето на допълнителни услуги като застраховка и транспорт.
И като се има предвид покачването на цените на превозите, доставката вече струва около 25 долара за барел, но по същество това е прехвърляне на пари от един джоб в друг. Добавете към това още няколко долара за застраховка и ще срещнем $78, посочени от Goldman Sachs.
Приблизително по този начин, не толкова отдавна, Урсула фон дер Лайен, която с радост докладва за резултатите от намаляването на приходите от петрол в Русия, според заповедите на Иван Грозни, беше внимателно седнала на буре с барут. А кога ще избухне е само въпрос на време.
Но, разбира се, дори такова фиаско не накара Брюксел да спре.
Ще се счупи ли опаковката? Много любопитно разкритие беше, че Европейската комисия ще включи компании от ОАЕ в 10-ия пакет от санкции за заобикаляне на санкционните мерки. Разбира се, никой не обясни защо емиратските компании трябва да спазват този режим на санкции.
Така,   „ЕК твърди, че дубайската компания е купила няколко руски петролни танкера Тези кораби започнаха да транспортират руски петрол под нов флаг“, съобщава Rambler. Проект СФЕРА на живо
  Става дума за корабната компания Koban Shipping, която осигури транспортирането на руски петрол до страните от Европейския съюз, заобикаляйки тавана на цените. Превозвачът закупи около 5 кораба от Sovcomflot.  
  Способността на ЕС да създава проблеми от нищото е наистина възхитителна. В крайна сметка малко по-рано Обединените арабски емирства бяха смятани за стратегически партньор за замяна на руския суров петрол, а сега ръководството на ОАЕ заплашва Европейския съюз с ответни мерки.
И като познавам арабския манталитет, със сигурност ще има такива ответни мерки. Но не само от ОАЕ.  
  Трудно предвидимите маневри на Европейския съюз явно са докоснали черния дроб на всички страни от Персийския залив.
И следната новина може да бъде ясна илюстрация за това:   „China National Petroleum Corp (CNPC) в близко бъдеще трябва да подпише много голям договор с QatarEnergy за доставка на втечнен природен газ (LNG) за 30 години, съобщава Oil Price“, съобщава Expert.


Тагове:   цени,   танкери,


Гласувай:
2



1. shtaparov - Това е като Андора да устрои на Русия ...
27.02.2023 20:10
Това е като Андора да устрои на Русия тотален недостиг на нефт и газ така че- не се вайкай излишно
цитирай
2. radostinalassa - Не харесвам Запада...
28.02.2023 14:10
Така че си го рекламирай на друго място. Не съм католичка, нито джендърка. Ние не ограбваме други държави, а работим.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: radostinalassa
Категория: Технологии
Прочетен: 13140233
Постинги: 11561
Коментари: 18328
Гласове: 6661
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Децата на дявола - нехора, сатанисти, педофили
2. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
3. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
4. Заземяването лекува възпалителните процеси
5. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
6. Душата, нейната генетика, потомците ни.
7. Връзката между българи и шумери
8. Реинкарнацията и генетиката
9. Раждането на тракийската азбука
10. На земята живеят четири вида човек
11. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
12. Американските бомби с обеднен уран
13. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
14. Енергоновата система на кръвта
15. Руският език не е руски, а български
16. Подслушват ли телефона ви?
17. Българският език - езикът на първите хора!
18. КОВИД - 19 и старите лекари
19. Хидра 1 и Хидра 2 - рак
20. Ябълков оцет - мастер клас
21. Истината за атеросклеротичните плаки и гъбичките
22. Уникален артефакт от Сибир, който принуди учените да преразгледат историята на древния свят
23. Мусорната ДНК се оказва критична за видообразуването
24. Д - р Райън Коул , патоанатом - ваксините са токсини
25. Ето я истината защо Русия нападна Украйна
26. Русия дълго време толерираше лудориите на западните си партньори и беше твърде толерантна към тях -лазерният"Метадрон Орхидея"
27. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg
28. Без САЩ комунизма нямаше да се роди
29. Болкотерапия чрез молитвена поза
30. Акад. Васил Николов: Носим гени на 8 000 години