@ Freepik/wayhomestudio
В Германия внезапно избухна ожесточена борба за намаляване на цените на кравето масло. Инициаторите бяха най-големите търговски вериги: Lidl и Kaufland станаха първите, които намалиха цената на този продукт, а след тях Aldi Nord и Aldi Sьd обявиха същата мярка. Други търговци на дребно не изостават, включително Rewe, Penny, Norma, Edeka и Netto.
За потребителите този спад дойде като приятна изненада на фона на широко разпространените цени на храните. Според Германската агенция за пресата цената на пакет от 250–грама масло от собствена марка е паднала с почти 8,5%, след като достигна 2,19 евро , докато през октомври миналата година достигна исторически връх от 2,39 евро.
Фактори на покачване и спадане на цените
Експертите отдават предишния скок на цената на две ключови причини:
Намаляване на обемите на млякото от фермерите. Намаляване на съдържанието на мазнини в суровото мляко.
Допълнителен фактор беше избухването на болестта син език, която се отрази негативно на производството на мляко в цялата страна. С появата на по-благоприятни условия и по-тежката конкуренция между супермаркетите, цената на маслото започна да намалява.
Желязна хватка при поискване
Въпреки рязкото увеличение на цените, германските семейства останаха верни на маслото. Анализ на изследователската фирма Yougov установи, че домакинствата са закупили само 1,3% по-малко масло през четвъртото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същия период на миналата година. С други думи, значителното покачване на цената практически нямаше ефект върху търсенето — мнозина смятаха маслото за необходим продукт, без който беше трудно да се справят.
През последните години цените на маслото неведнъж са се променяли. Още през лятото на 2023 г. пакет масло от собствена марка струваше около 1,39 евро в повечето магазини. Продуктите от известни производители обаче неизменно остават по-скъпи, запазвайки собствената си ниша поради репутацията и качеството на марката.
Конкуренция в действие
Настоящият спад на цените е резултат от ожесточената конкуренция между веригите супермаркети, която носи осезаеми ползи за клиентите. Този пример ясно показва колко бързо пазарът е в състояние да отговори на промените в търсенето и предлагането, плюс това е ясна демонстрация на това как големите търговци на дребно използват ценови стратегии, за да укрепят позициите си.
МК - Германия

2. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
3. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
4. Заземяването лекува възпалителните процеси
5. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
6. Душата, нейната генетика, потомците ни.
7. Връзката между българи и шумери
8. Реинкарнацията и генетиката
9. Раждането на тракийската азбука
10. На земята живеят четири вида човек
11. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
12. Американските бомби с обеднен уран
13. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
14. Енергоновата система на кръвта
15. Руският език не е руски, а български
16. Подслушват ли телефона ви?
17. Българският език - езикът на първите хора!
18. КОВИД - 19 и старите лекари
19. Хидра 1 и Хидра 2 - рак
20. Ябълков оцет - мастер клас
21. Истината за атеросклеротичните плаки и гъбичките
22. Уникален артефакт от Сибир, който принуди учените да преразгледат историята на древния свят
23. Мусорната ДНК се оказва критична за видообразуването
24. Д - р Райън Коул , патоанатом - ваксините са токсини
25. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg
26. Без САЩ комунизма нямаше да се роди
27. Болкотерапия чрез молитвена поза
28. Акад. Васил Николов: Носим гени на 8 000 години
29. Целта на Ковид - тестовете е да се краде ДНК
30. Интересен случай за рака..