Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01 20:27 - Русия и Татария през 13 век през погледа на франкски монах
Автор: radostinalassa Категория: История   
Прочетен: 432 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Загадки науки   Най-добрият начин да изучавате история е да четете летописите. Факт е, че само малка част от информацията попада в учебниците по история. И само онези факти, които не противоречат на основния поток на определена историческа школа. Останалото е отхвърлено като погрешно поради недостатъчни познания на летописците. Въпреки това в самите летописи можете да намерите доста интересни описания на събитията от онези години.   Например, ако се интересувате от Русия и Татария през 13 век, тогава трябва да се запознаете с произведенията на такива пътешественици от Европа до Монголия като Вилхелм Де Рубрук, Джовани Плано Карпини и Марко Поло. Тази статия предоставя анализ на пътуването на Вилхелм Де Рубрук, монах от Ордена на миноритите, пътувал до Татария от името на краля на франките Луи IX през 1253-1255 г. В онези дни на Запад се разпространиха слухове, че монголският хан Сартах, синът на Батий, се придържа към християнството. В тази връзка кралят на франките изпратил Рубрук в Сарта, за да провери тази информация и да получи разрешение за проповядване на католицизма на територията на Татария.   image

Общоприетият маршрут на Вилхелм Рубрук, 1253-1255 Пътуването започна с това, че авторът пристигна в Крим от Константинопол и тръгна на коне на изток в търсене на подвижния двор на Сартах. Според автора на летописа източната граница на Русия в онези дни е била река Танайд (Дон). Прекосявайки Дон, Рубрук описа дрехите на руснаците.   Руските жени имат прически  като нашата и украсяват роклите си отпред с украшение или ерминови кожи от краката до коленете. Мъжете носят епархи, като немците, а на главата си са усетили шапки, заострени в горната част с дълго острие. На мястото, където Дон и Етил (Волга) са разделени от 10-дневни преход, в 3-дневен преход  от Волга, Рубрук срещна Сартах. Тогава синът на Батий управлявал завладените степи от Малка България (днешната територия на България) до Волга, като същевременно се подчинявал на баща си, чиито конници обитавали по западния бряг на река Волга.   Сартах приел Рубрук, почете дипломата на краля на франките, но му каза, че е необходимо да се получи съгласие от баща му. За тази цел Сартах изпратил Рубрук в Бат отвъд Волга. След като се срещна със Сартах, се оказа, че Сартах, въпреки че се обгражда с несториански християни, не иска да бъде наричан нито християнин, нито татар. Сартах нарича себе си и хората си моалами.   Много интересни са бележките на автора, че всички тюрки са дошли от същите страни като монголите. И първият владетел на моала не бил Чингис, а наемният „цар Йоан“ (у Марко Поло  поп Иван), който се придържал към християнството в несторианския смисъл. Рубрук вярва, че Моал Чингис победил брат на крал Йоан Унка и стана владетел както на земите на Унка (Каракорум), така и на земите на цар Йоан (Ононкеруле), който не остави деца след смъртта.   image
Паметникът на Бату в Турция Франкският монах застига Бату пет дни на юг от градовете на Велика България. Според описанието на Рубрук е много вероятно съвременният Татарстан да се намира на територията на Велика България, имигранти от които по времето на хуните създават и Малка България в рамките на съвременна България. На изток Велика България граничи със земята  паскатир, която според описанието е много подобна на Башкирия. Между другото, авторът пише, че татарите не са могли да произнасят буквата „В“. Рубрук също отбелязва, че езикът на унгарците и паскатирите са едно и също, тъй като хуните напуснали страната като паскатира и образували Унгария. Следващата забележка от Рубрук е изключително интересна:   Езикът на руснаци, поляци, чехи (Voemorum) и славяни е един и същ с езика на вандалите, чието обособяване е било заедно с хуните Има много източници, които твърдят произхода на славяните от вандалитеа. Но това е отделна тема за изследване, която може да бъде повдигната в следващите статии.   На срещата на франкския монах с Бату бе решено Рубрук да отиде при  Мангу хан  за окончателно решение. За около 2,5 месеца авторът на хрониката отива на югоизток. Мангу Хан се скиташе близо до столицата на моалите - град Каракорум. Сега е общоприето, че Каракорум се намира в Монголия, но Рубрук описа, че Керкс (Киргиз) живее на север, Онанкеруле 10 дни на изток, Катай на югоизток, 20 дни до Катай и Индия на запад. Тоест, всички тези забележителности показват, че град Каракорум се е намирал в близост до планините Каракорум на територията на съвременните уйгурски селища в северозападен Китай.  
image



  „Камък на Чингис“ с надписи на стария уйгурски език от 1225 г., открит в Забайкалието през 1802 година. Общоприетата версия на превода гласи: „Когато след завладяването на хората от Сартаул, Чингис хан събра нооните на целия монголски улус в района на Бух-Суджихай, Йесунхе изстреля  от лък 335 сажена“ Връзката между моалите и югурите (уйгурите) по Рубрук е много близка - Моги моали се скитат в полите на планините, където са живели уйгурите. Те не само приеха уйгурската писменост, но и команският им език, заедно с турския, се разклониха от протоуйгур. В Каракорум авторът на хрониката се срещна с катаите (китайците), югурите, тангутите и тибетците. Ето какво пише Рубрук за писането и парите на съседни нации.   Монетата  в Катай е парче памук (carta de Wambasio) с ширина и дължина в дланта на ръката ви, върху която са изобразени линиите, както в печата на Mangu. Те пишат с четка, с която рисуват художници, а един стил съдържа няколко букви, изразяващи цялата дума. Тибетците пишат като нас, а стиловете им много приличат на нашия. Тангутите пишат от дясно на ляво, подобно на арабите, но умножават линиите, тръгвайки нагоре, а югурите, както бе споменато по-горе, пишат отгоре надолу. Кожи от различни кози животни, горностайчета и катерици служат като ходеща монета на руснаци. В крайна сметка Вилхелм Рубрук успя да разбере за поклонението на моалите. Те вярвали в един Бог, на всяка стъпка проверявали предсказанията на шаманите или гадаенето  на съдбата върху костите на овен. Ето какво каза Мангу Рубрук:   Бог ви е дал Писанието и вие не го спазвате; Той ни даде гадатели и ние правим това, което ни казват и живеем в мир. Освен това авторът на летописите често се срещал с филцови фигури на починали роднини при моалите. Любопитно е също, че в градовете на Моал са изградени християнски църкви, мюсюлмански джамии и будистки храмове. Факт е, че моалите почитали духовниците от други религии за шаманите и не били против да се обърнат към тях за помощ.     За съжаление Рубрук е смаян с описанието на появата на молове. И от неговите бележки можем само да заключим, че моалите са със среден ръст и с брада, тъй като франките бръснат брадите си. Що се отнася до формата на очния участък, авторът на хрониката никога не го споменава, когато описва молбите на бившия под Сартах, Бату и Мангу. Едва в края на хрониката, описвайки катаите (китайци), Рубрук пише:   Тези катаи са хора с малък ръст, когато говорят, дишат тежко с ноздрите си; всички жители на Изтока имат общо, че имат малък отвор за очите. Тук не се разбира дали моалите принадлежат на жителите на изток или не. Марко Поло внася още повече объркване в хрониката си за времената при наследника на Мангу - хан Хубилай:   И се предполагаше, че в уречения ден за дадения знак да убие всички брадати, да даде същия знак на други градове и да направи същото там. Те искаха да убият брадатите, защото катаите по природа са без бради, но татарите, сарацините и християните носят бради. В резултат на това Мангу отказал на Рубрук молба да остане сред моалите и го изпратил обратно при краля на франките. Авторът на хрониката се завърна през Сарай (построен от Бату на брега на Волга по време на пътуването на Рубрук), Дагестан, Армения и Турция.   Можете да се запознаете с хрониката на Уилям Рубрук тук. Тази работа ни позволи да запазим паметта за езика, религията, външния вид и живота на моалите, отчасти руснаци от 13-ти век, което е много ценен източник на информация с недостиг на родни такива  в тези години.


Тагове:   бради,   моали,   катайци,


Гласувай:
3
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: radostinalassa
Категория: Технологии
Прочетен: 4229373
Постинги: 6094
Коментари: 10364
Гласове: 3774
Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Блогрол
1. Децата на дявола - нехора, сатанисти, педофили
2. Телегонията не съществува при бялата раса
3. Болкотерапия чрез молитвената поза. Лекува епилепсия, рак и пр. болести чрез активиране на защитните ни механизми.
4. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
5. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
6. Заземяването лекува възпалителните процеси
7. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
8. Вл. Манягин - русите са един народ, с общи предци: хети, пеласги, траки, венети, венеди
9. Душата, нейната генетика, потомците ни.
10. Връзката между българи и шумери
11. Реинкарнацията и генетиката
12. Чистотел - естествена химиотерапия
13. Горчивата истина е , че нас ни ядат наживо гъби
14. Раждането на тракийската азбука
15. ФРС и мошеничеството й
16. Киевска Русия е древната България
17. На земята живеят четири вида човек
18. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
19. Геополитиката днес - Красимир Иванджийски
20. България живее 3.5 пъти по - зле от 1988 година
21. США - страната принтер на доларови хартийки
22. Чия колония сме - Канада, США, Германия, Австралия.
23. Американските бомби с обеднен уран
24. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
25. Списанието на Ротшилд реабилитира расите
26. Енергоновата система на кръвта
27. Руският език не е руски, а български
28. Подслушват ли телефона ви?
29. Как се лекуват зъби?
30. Българският език - езикът на първите хора!