12.09 10:32 - Учените са открили прародината на скитите и това не е Черноморският регион
Автор: radostinalassa Категория: История

image   Според най-разпространената версия скитите са се сформирали в Северното Черноморие. Културата на техните предци се нарича Ямна археологическа култура от бронзовата епоха.   Наистина ли е така?   Първо, нека се обърнем към писмените източници.   Херодот в 4-та книга на „История“ описва няколко версии за произхода на скитите: от Зевс и дъщерята на Бористен, от Херкулес и химера. Самият Херодот обаче пише, че не вярва на тази информация. И цитира третата версия: "Номадските племена на скитите са живели в Азия. Когато масагетите ги изгонват със силата на оръжието, скитите прекосяват Аракс и пристигат в кимерийската земя."   В допълнение към факта, че Херодот посочва азиатския произход на скитите, той дава и описание на тях: всички те имат светлосини очи и червена коса.   Гай Плиний Секунд (Плиний Стари) в 6-та книга на своя природонаучен трактат пише: „Жителите на Серика надвишават размера на хората, имат червена коса, сини очи и груб глас“. Това точно отговаря на описанието на скитите от Херодот.   Тъй като нито Херодот, нито Плиний вече не споменават нито един народ, попадащ под такова описание, тогава очевидно говорим за едни и същи хора.   Позволете ми да ви напомня, че в съзнанието на римляните Серика е регион, който включва съвременна Западна Монголия, Южен Сибир, Източен Казахстан и област Синдзян Уйгур. По това време там са живели саки, тохари и народи, които съвременната наука нарича сибирски скити.   Археологическите данни напълно потвърждават тази информация. Откритите мумии в  Тарим, мумифицирани останки от могилите Сака и Пазирик дават пълно съвпадение на антропологичния облик с описанията на древни автори.   Освен това учените са установили, че скитските могили в Южен Сибир, по-специално в депресията Турано-Уюк в Тува (могилите Аржан-1 и Аржан-2), са поне 200 години по-стари от най-древните скитски могили в Северното Черноморие. Това даде възможност на учените да говорят не за скитската, а за скито-сибирската културна общност и че нейното разпространение не е тръгнало от запад на изток, както се смяташе преди, а от изток на запад. И това също отговаря на думите на Херодот, че скитите са дошли от дълбините на Азия.   И накрая, нека се обърнем към данните от палеогенетиката.   Носителите на културата Ямна имат преобладаваща хаплогрупа R1b (подкладове Z2103, M269, L23 и P297). Подобна картина е и с нейната наследствена култура - културата на Афанасиев в Южен Сибир. Културата Карасук, заменила Афанасиевската, намира най-пълните генетични аналогии на потомците в Окуневите и Кимерийците.   Според изследванията на учените обаче скитите са имали общо хомогенен генетичен състав от Саян-Алтай до Черноморския регион. Преобладаващата им хаплогрупа е R1a (подкладове M17, Z2124). В допълнение, резултатите от мащабно проучване, включително изследване на Y-хромозома и митохондрии и анализ на единични нуклеоидни полиморфиди, проведено през 2009 г., също потвърждават археологическите данни: жителите на южния Сибир от бронзовата и желязната епоха са били светлокоси и синеоки.   Тези изследвания показват културата на предците на скитите. Но се оказва, че не е културата Ямна от Северното Черноморие, а културата на Андроново в Южен Сибир.   Оказва се, че Ямниците, носители на хаплогрупата R1b, не са могли да бъдат генетични предци на скитите, носители на R1a. Хаплогрупата R1a-Z2124, присъща на скитите, обаче е проследена в южен Сибир (и никъде другаде) от късния неолит.   По този начин произходът на скитската култура и генетичните корени на скитите трябва да се търсят именно в Южен Сибир, което се потвърждава както от писмени древни източници, така и от съвременни данни на археологията и палеогенетиката.
Неалътернативная история

1. dobrodan - Ееее, разгеле :)!
12.09 11:14
Генетичните несъвпадения не показват различна култура, няма проблем.
И ариите, и ербините имат общ прародител - R-групата.
2. radostinalassa - Финално
12.09 11:19
Гените в мъжската хромозома са твърде малко.
Между Р1а и Р1 б е имало не външни различия , а такива в мусорната ДНК, която определя морала и психотипа. Затова те са се разделили преди 5000 г. и между тях се води война до днес. Чаткаш ли?

«  Ноември, 2020