17.07 18:36 - Науката няма данни за излизането на древния човек от Африка
Автор: radostinalassa Категория: История

Винаги можете да приветствате появата на интересни исторически материали относно произхода на човека. Статиите, свързани с човешката „генетика“, по правило представляват голям интерес. И тук авторът на такава статия трябва да бъде особено внимателен. Защото винаги има възможност „да объркаме Божия дар с бъркани яйца“.   И това не е изненадващо, особено когато става въпрос за генетични мутации. И когато, разчитайки на „генетиката“, авторът на една такава статия в „Дзен“ повтаря заблудата, че „всички мъже произхождат от един черен прародител, живял преди повече от 200 000 години в Африка в западен Камерун“, човек не може да не направи някои забележки ...   Първо, на въпроса за „излизането“ на определен „черен прародител“ от Африка беше даден точен и подробен отговор от ДНК генеалогията. И отговорът беше недвусмислен - не! Мъжът не е излязъл от Африка.   Накратко, същността е следната. В международната терминология най-древната хаплогрупа е обозначена с буквата А. Най-архаичната хаплогрупа е обозначена с A00. Тук тя се е формирала преди повече от 200 хиляди години. Мястото на образуването му е неизвестно на никого! Може би е известно на онези журналисти, които тръбят целия свят за откритията в Камерун, където са намерили носители на хаплогрупата A00. И така, струва си да ги разочароваме - общият прародител на носителите на тази хаплогрупа, намерен в Камерун, е живял преди около 425 години!   Но в действителност първият "Homo sapiens", открит в Африка, е само на 36 000 години и не е най-старият човек. Днес със сигурност е известно, че най-старата ДНК е намерена в Европа, в Руската равнина (преди 40-45 хиляди години), в Сибир. Но в Африка досега никога.   Да, намерени са костите на някакъв древен „мароканец“ на 24 хиляди години, но той също е имал неафриканска хаплогрупа Е. По някакъв начин е докаран в Африка. Във всеки случай родовата група DE за хаплогрупа E (преди 65 хиляди години) се появява по мнението на учени извън Африка. И тези, които днес са в Африка, са дошли там, а не са излезли оттам. Впрочем неандерталци  също нямаше в Африка. Той не е открит там. Въпреки че все още търсят усилено.   Също така, същият автор, говорейки за постиженията на генетиката, пише:   "С развитието на генетиката учените установиха удивителни факти .... Броят на генните мутации зависи от расата. Най-малката от тях в расата на негроидите, средната скорост в монголоидната раса и най-вече в кавказката Следователно е очевидно, че човечеството се е разпространило от Африка в Европа през Азия ".   Е, вече е ясно за Африка - няма научни доказателства, потвърждаващи изтеглянето на човечеството от Африка.   Но след това авторът, спорейки за "мутации", плавно преминава към резултатите, получени от ДНК генеалогията, и свързани с напълно различни мутации, мутации, възникващи от време на време в мъжката Y-хромозома.   Тук има много важно уточнение. Не е необходимо да се смесват генетиката и генетиката на ДНК. Точният превод на думата генеалогия е науката за раждането.   И в генеалогията на ДНК не говорим за мутации в гени! Какво може да доведе до сериозна промяна в тялото! Речта в генеалогията на ДНК е за промени в ДНК веригата на мъжката Y-хромозома - когато например в един нуклеотид има случайна промяна в броя на нуклеотидните блокове (мутации).   Тези мутации (промени) оставят маркери в ДНК веригите на Y хромозомата. Тези белези неизбежно се наследяват само по бащина линия. Между марките може да има век или повече. Те могат да се използват за преценка на възрастта на предците и първия предшественик на този род по мъжка линия. Компютърът изчислява всичко по специална програма. Такива мутации нямат нищо общо с генетичните мутации в тялото.   Всеки човек е пазител на историята на своите предци, записана по такъв уникален начин. Посочените етикети се превеждат в съответните символи. Последователността на тези символи се нарича хаплотип на човек и е индивидуална за всеки от нас. Ако всеки човек има свой собствен хаплотип, тогава група хора с общи хаплотипове може да има обща групова характеристика. Последният се нарича хаплогрупа (род). И така, около 50% от съвременните етнически руснаци имат хаплогрупа R1a. И повечето от жителите на Западна Европа имат хаплогрупа R1b. В същото време, разчитайки на ДНК на хора, както вкаменелости, така и тези, които живеят днес. ДНК генеалогията изчислява времето, когато са живели далечните предци на тези хора.   Връщайки се в Африка, нека още веднъж изясним, че в Африка няма древни ДНК линии. Хаплотипите от група А не доминират там. Преобладава хаплогрупата E1b. В Камерун, Чад и отчасти в Нигерия доминира хаплогрупата R1b. Няма изкопаема ДНК и няма древни линии. И така, извеждането на най-възрастния мъж от Африка е необоснован мит.   Очевидно също така си струва да разгледаме древната история на генеалогичните линии на човечеството. Според генеалогията на ДНК, хаплогрупите A00 и A0 са все още най-древните и са се образували преди разделянето на еволюционното (Y-хромозомно) дърво на хората но африкеанска и неафриканска линия........
Борис Новицкий

«  Септември, 2021
20212223242526
15. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
27. 165 година е началото на българската народност - БАН
29. Защо мълчите, господа лекари?