28.07 21:06 - В Съединените щати инакомислещите учени се уволняват под прикритието на борбата срещу расизма
Автор: radostinalassa Категория: Хоби

През последните години учените започнаха масово да възприемат „езика на господство и потисничество“, за да потиснат несъгласието, пише професорът от Университета в Аризона, теоретичен физик, президентът на фондацията на проекта Origins Лорънс Краус в статия от 12 юли от Wall Street Journal.   Тенденцията ескалира, след като полицията в Минеаполис уби черния Джордж Флойд, каза Краус. По-рано според него езикът на господство и потисничество се използва главно от ръководителите на културни издания за потискане на несъгласията и провеждане на кадрова политика - отстраняването на изследователите от техните постове под предлог, че подкрепят системното потисничество.     Сега и представители на точните науки се включиха в тази кампания, пише Краус.   Той дава примери как научните организации и общества, включително Американското физическо общество, лабораториите и научните отдели на американските университети, научните публикации, се присъединяват към кампанията за изкореняване на „системното потисничество“ и под този претекст принуждават уволнението на авторите на изследванията, които считат "Расистки".   Като пример, Краус говори и за отворено писмо, подписано от повече от 100 преподаватели в Принстънския университет, от които близо половината са факултети по наука и инженерство. Писмото съдържа предложение за създаване на специален надзорен орган, който да "следи разследванията и да наказва расистки действия, инциденти, изследвания и публикации".   Краус смята, че практиката за официално одобряване на непроверени твърдения в научната общност и осъждане на научните изследвания и дори цели научни области „без да се търси“ може да помогне да се сложи край на научния дебат и да се стигне до разцвет на самоцензурата.   Краус дава и примери за истинска цензура.   Например, известен канадски химик беше уволнен от университета за изказване в подкрепа на оценката на заслугите на учените за постиженията им в науката и срещу сключването на трудови договори въз основа на принципа за равенство, ако това доведе до „дискриминация на най-достойните кандидати“. „Публикуваната му рецензионна статия за изследвания в органичния синтез изчезна от официалния уебсайт на научното списание и двама редактори, приели тази статия, бяха отстранени от работа“, пише Краус.   Краус цитира и примера на италиански учен, който предположи, че „ясното неравенство между мъжете и жените във физиката може да не е задължително свързано със сексизъм“. които той работеше.   Преди се смяташе, че в точните науки това не може да се случи, пише Краус, с изключение на диктатурите, както той цитира нацистите - „когато„ еврейската “наука е била преследвана“, или сталинистка - „, когато в рамките на кампанията срещу генетиката, водена от Трофим Лисенко уволни хиляди учени „с цел да потуши съпротивата срещу държавната политическа линия.   Краус призовава учени, научни общества, ръководители на образователни и научни институции да подкрепят не само свободата на словото в науката, но и в подкрепа на качеството на научните трудове, които не трябва да бъдат обект на идеологическа и политическа цензура.   IA Червена пролет Прочетете целия материал тук: https://rossaprimavera.ru/news/269f9262

Тагове:   расизъм,   янки,   тъпи цветни,

«  Октомври, 2020
19202122232425
13. Горчивата истина е , че нас ни ядат наживо гъби
15. ФРС и мошеничеството й
18. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
20. България живее 3.5 пъти по - зле от 1988 година
21. США - страната принтер на доларови хартийки