Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2020 15:23 - БЛАТО - от отец Владимир Дойчев, сайта Аутсайдери
Автор: reader Категория: Новини   
Прочетен: 1269 Коментари: 5 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 ОТЕЦ ВЛАДИМИР ДОЙЧЕВ

imageНямам автомобил, нито часовник. (Казвам го за тези, които след думата Църква винаги ехидно добавят нещо и за скъпи коли, и за маркови часовници.) Движа се с градския транспорт. Всеки ден ми се налага да прекося почти цяла София. В последните три седмици, докато стигна до храма, средно дневно по четирима непознати ме псуват, като ме видят. В метрото, в рейса, на спирките, по улицата или от домовете си, провиквайки се през балконите.

Като бях дете ме пращаха през лятото при дядо на село. Там съм виждал овчари и знам как обикновено ругаят те. Псувните, които сега отнасям, са по-цветисти и по-отвратителни. И не, не ги чувам само от хулигани! Крещят ми ги и добре облечени жени на средна възраст, и солидни мъже с костюми и вратовръзки. Гледат свирепо и ме уверяват, че ме мразят.

Колебаех се дали да пиша за това, за да не излезе, че се imageправя на страдалец. Но, според мен, проблемът не е вече личен! Това е обществен симптом. Тези хора не ме познават! Да, аз съм велик грешник, но те не ме ненавиждат заради това! Мразят служението ми и че не искам да го прекратя.

Държа да попитам тези, които напоследък с такава фанатичност насаждат (чрез медиите) у хората злобата си срещу Църквата – давате ли си сметка какво вършите? И пак: давате ли си сметка какво вършите?

Настоятелно искам да защитя събратята си, които честно изпълняват задълженията си, служейки на Бога! Дайте да видим какво добро са направили журналистите и политическите шамани! И имат ли право да предизвикват такива обществени процеси на ненавист срещу Църквата? Кой дръзва да говори точно на свещеници за смъртта и живота?!

Ние посещаваме и даваме утеха на тежко болни, които са imageоставени от лекарите да си умрат вкъщи, за да не стане това в отделенията им и да не им се прецака статистиката! (Нищо лично, но и това се случва, нали?) Изповядвал съм хора, потънали във фекалии в най-прекия смисъл на думата! Причастявал съм страдалци, покрити целите в гнойни рани! Допирал съм ухо, за да чуя последните думи на отиващи си! Умирали са в ръцете ми и маслосветът е преминавал директно в заупокойна молитва. Вдъхвал съм надежда на отчаяни! Предотвратявал съм самоубийства. Молил съм се и съм виждал как отписани от този свят се връщат към живота imageза учудване на лекарите! Ходил съм в хосписи, в болници, в лудници и при бездомни в горите на Витоша. И още много повече са вършили моите събратя! Много повече! Просто не си правим реклама и пиар с тия неща и затова не ги знаете. Не очакваме да ни ръкопляскат вечер, защото изпълняваме задълженията си пред Бога. От протегнатата за духовна помощ ръка виждате само часовника. И то доста често там, където го няма.

С това ли ви досадихме? Тези ли са причините да учите хората да ни псуват и да ни наричат престъпници? Вие, които по цял ден се чудите по редакциите в каква политическа интрига да се включите или каква „новина“ да изсмучете от пръстите си, когато няма заседания на МС и НС, няма пресконференции на политическите партии и протести на синдикатите! В ограничения свят на съвременния журналист само това е източник на информация и разбира се – катастрофи и криминална хроника. Целият му свят на Бай Ганьо Писача е затворен в това микроскопично пространство. За духовен живот се сеща само на големи църковни празници, за да изтърси някое суеверие или като е информационна суша. И моля ви, не ми казвайте, че не е така! Работил съм в новини. И за разлика от мнозина съм учил за това!

imageЖурналистическият занаят е тотално деградирал и абдикирал от морална отговорност. Превзет е от онези момиченца и момченца, на които навремето им викахме дръжки за микрофони. Някой редактор им пише в тефтерчето въпросите, които да зададат, а те имат ангажимент да го направят само колкото се може по-просташки. И да зарадват роднините от провинцията, че ги дават по телевизията. Журналистиката в България стана синоним на наглост и безочие. Колкото по-лишен от съвест си, толкова по-лесно се издигаш. Просто спазваш линията и не си позволяваш самостоятелно да мислиш. Това е всичко, което се изисква. Ако следваш тоя курс, след няколко годинки ставаш изпечен журналяга и всички трябва да те почитат и познават. А тези, които все още търсят истината, са превърнати в аутсайдери. Или са изхвърлени зад борда като ненужни. В границите на политическата коректност imageняма място за Истина. Само за послушание. И то послушание, далеч надвишаващо монашеското. Благодаря на Бога, че станах свещеник и се отървах от това блато, в което превърнахте професията. Хем вие затъвате, хем дърпате и другите след себе си надолу, хем разнасяте зловоние. (Да ме прощават белите лястовици в този занаят. Моля се за вас да оцелеете!)

Още по-ужасно е, че на този добре дирижиран хор, византийски припяват и някакви пишман богослови. Хора, които никого не са утешили, не са довели никого в храма, но са изгонили и отвратили мнозина. Знаете ли как мирише смъртта и какво очаква да чуе майка, когато погребва детето си? Питам ви! Знаете ли как плаче свещеник, който току-що е хвърлил буца пръст върху ковчега на млади момчета и момичета, с които довчера е говорил? Знаете ли между кои парцели на гробищата после се крие, за да не чуят воплите му? Не знаете! Не знаете, защото всъщност за нищо не ви пука, освен за собствената ви логорея по форуми и жълти парацърковни сайтове! Стоите в тъмните си стаи, бъркате си в носовете и мислите, че това, което вадите, е теология! Еми не, не е!

imageНо най-голямата омраза е срещу Чашата и срещу това, че не съм я скрил празна в някой шкаф! Срещу Христовата жертва, срещу Кръста и срещу Възкресението на Господа! Целият проблем е, че душата ви е тясна, за да побере Евангелието. Ненавиждате светлината му, защото ви изобличава. Добре е казано за такива, че „светлината дойде на света, но човеците обикнаха повече мрака, нежели светлината, понеже делата им бяха лоши“ (Иоан 3:19).

Вярвам в събратята си! Те ще понесат и това, което се случва сега! И аз, суетният и горделивият, също ще го понеса някак. В името на вашето оцеляване! Псувайте ни и учете хората да ни псуват, за да оцелеят! Но, като минат петте минути слава, все ще остане някой, който да ви пита защо живеете! И ще трябва нещо да му отговорите! А един ден ще застанете и пред Съда на Христос. И ще се наложи да поемете отговорност за всяка дума, която сте произнесли. И която е била казана от други заради вас!

 




Гласувай:
3



1. dobrodan - Да му не дава Йеховата на Христос да се срещне с мен, когато умра,
14.04.2020 15:53
кръстът ще му се види гъдел по петите, отче.
Толкова.
Има един истински божи гроб в Индия. Е те там е мършата му. За всички, дето си мислят, че някой зел, та умрял, само и само да ги спаси.
Вредни сте, отче. И си го знаете. Лъжата е лъжа и няма значение колко хора си успокоил с лъжа.
Човечеството е измислило 3000 и отгоре божества. Защо всеки мисли, че неговият бог е най-правилен?
Кой те кара да се вреш сред хорската скръб? Ще ви мразим, да, защото има кой да ни прави на идиоти, само вие липсвахте.
И да си купиш, попе, кола и часовник, срамота е. Гледай шефовете къде са, ехе!
Стига давахте мозък на хората как да живеят. Лековерни овце много...
Засрамете се, отче. Професия лъжец - не е хубаво това. Депутати си имаме, изядоха ви хляба. Хванете се да работите нещо полезно, не да ръсите мъдри мисли....които май никой никога не е изричал, а са дописвани от мераклии за власт и пари.
Написаното го адресирам към всички верующи безмозъчни твари, които нямат какво да правят с живота си и смятат, че някой горе ? ги брои един по един и им показва пътя и истината. Дано стигне до повече праведни уши това :)!
цитирай
2. apostapostoloff - Кой ще ти чете тия
14.04.2020 18:22
фермани бе, шушляк?!
цитирай
3. reader - доброданчо май че си изкуфял масон
14.04.2020 18:55
майната ти.
цитирай
4. reader - апостолоф пак ли пуснаха от лудницата?
14.04.2020 18:55
много зле.
цитирай
5. dobrodan - Да го духаш със все кухите пръдливи попове и попадии,
14.04.2020 22:32
ръгни си кръста отзад да ти свети в тъмното!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reader
Категория: Новини
Прочетен: 4070676
Постинги: 2594
Коментари: 2696
Гласове: 2012
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031