25.11.2020 20:32 - Митове за генетиката на хората и етническите групи
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      Може ли отделна хаплогрупа да посочва определена националност или принадлежност към даден народ? Не , не може. Защо? Да, защото всяка  от съществуващите днес нации се състои от хора с поне няколко Y-хромозомни хаплогрупи. Ето пример за вас: около 12% от евреите от ашкенази (говорим за типични представители на техния етнос) са носители на „основната“ хаплогрупа на руснаците - R1a1. Сред киргизите има повече от 63% от тези хора, а волжските татари изобщо не се различават по набора от хаплогрупи от руснаците. Най-просто казано, корелацията на определена хаплогрупа с националности и отделни представители на етнически групи е изключително статистическа мярка, носеща обобщаващ характер.   Митове за генетиката на хората и етническите групи Втори въпрос. За какво всъщност говорят хаплогрупите и какво не могат да кажат? Може би най-важното тук е фактът, че частите на Y-хромозомата, въз основа на които се разпределят хаплогрупи, не кодират нищо, без биологично значение - това са точно маркери за изолиране на хаплогрупи. Тези маркери само от гледна точка на статистиката (т.е. с известна степен на грешка) помагат да се прецени възможната разлика в произхода на доста големи етнолингвистични масиви и степента на близост на техните контакти, и на първо място, сексуалните.   Много е важно да се разбере това: Y хромозомата не определя генофонда. В общи линии. От всички гени на човешкия геном в него са включени само 0,5% и те кодират основно структурата и функционирането на мъжките полови органи. Нито физическите параметри на тялото като цяло, нито цвета на кожата, нито нещо друго. Всичко това е кодирано от гени, образувани чрез произволна рекомбинация на гени по бащина и майчина линия. Носителят на същата тази "арийска хромозома" може да е съвсем типичен африканец, ако, да речем, в средата на 16-ти век една от неговите пра-пра-пра-пра-пра ... баби забременее от типичен европеец.     Така изглежда легендарният крал на викингите Рагнар Лотброк със семейството си, според създателите на поредицата за викингите. Трети въпрос. Възможно ли е да се съпоставят етническите миграции с картата на разпределението на хаплогрупите? Не. Да започнем с факта, че миграциите на народи във времена преди повсеместното разпространение на писмеността са обект на научна дискусия. Абсолютно невъзможно е да се каже, например, според откритите от археолозите предмети, към кой етнос е принадлежал човекът, който ги е оставил. Точно това казва публикацията за викингите. И например за археолозите от 31-ви век в цяла Русия, Европа и Съединените щати на 21-ви век съществуваше една-единствена култура на „пластмаса, алуминиеви кутии и микросхеми“ с местни вариации.   Почти невъзможно е да се проследят миграциите именно по хаплогрупи (говорим за древни времена, като епохата на викингите), макар и само поради изключителния недостиг по отношение на наличието на генетичен материал. Най-малкото най-често е било изгарянето на трупове като погребален ритуал и ДНК материалът на цели култури може да бъде загубен.   Освен всичко друго, абсолютно не можете да определите времето и мястото на произход на тази или онази хаплогрупа. Само в рамките на доста голяма грешка.   Как завършваме? Хаплогрупите не са нищо повече от статистически маркери. Всяка нация има няколко хаплогрупи наведнъж и няма смисъл да отделя една, подценявайки значението на другите. Невъзможно е надеждно да се реконструират миграциите чрез хаплогрупи и още повече появата на една или друга етническа група   Science & Future

Тагове:   информация,   05,   у - хромозома,

1. lexparsy - Хе. . ., а представяш ли си колко п...
25.11.2020 22:07
Хе..., а представяш ли си колко писачи са изписали етно- политически теории, хаплогрупово хапливи...? :-()
Да не говорим че някой публикации са удобни стъкмистики...
А на мене лично все още не ми е ясно отличавали се митохондриалната ДНК, При тези изследвания... Обясни че да ни светне и за еврейската генетична женска наследственост...
   Лекс
2. radostinalassa - При етническите евреи...
26.11.2020 20:32
генетиката се предава по майчина линия. Ако бащата е ариец първото дете също е ариец / като Христос / , но другите не са такива.
Аз мисля , че най - важна е мусорната ДНК, която определя психотипът на човека и морала му. Чистите евреи нямат съвест, т.е. моралът им куца.

«  Юни, 2021