02.09.2021 20:58 - Етнически особености, установени в предразположените към тежък COVID
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Гените и хромозомните локуси, съдържащи ги, идентифицирани в мета -анализа (статистически значими - над пунктираната линия)   Peng Wu et al. / Биология на комуникациите, 2021 г.   Китайските учени са открили в своите сънародници няколко генетични варианта, свързани с тежкия ход на Covid. Използвайки своите открития и резултатите от предишни проучвания, те проведоха междуетнически мета-анализ на такива взаимоотношения. Той потвърди връзката на сериозно заболяване с някои регулаторни гени на придобит имунитет и кръвна група на системата AB0, както и с новооткрит рядък генетичен вариант, специфичен за китайците. Публикация за това се появи в списанието Communications Biology.   Податливостта към различни инфекции и тежестта на развиващото се заболяване често зависят от вродените характеристики на човек. Класически примери за това са връзките на гените CCR5 с HIV инфекция, ABO с малария и HLA-C с хроничен вирусен хепатит В. Изправени пред пандемията Covid, учени от различни страни започнаха да провеждат подобни проучвания във връзка с тази инфекция, включително в рамките на мащабна Covid генетична инициатива (COVID-19 HGI). В момента най -добре проучената корелация на тежкия ход на инфекцията с определен хаплотип на хромозомния локус 3р21.31, който съдържа няколко регулаторни гена на имунната система; бяха открити други взаимоотношения.   Досега такава работа се извършваше главно сред доброволци от европейски произход. Поради това техните резултати не винаги могат да бъдат екстраполирани към други етнически групи. Например, споменатият хаплотип 3p21.31 е с неандерталски произход  е често срещан сред южноазиатската (30 %) и европейската (8 %) популация, но практически липсва в Източна Азия.   Група изследователи от различни научни центрове в Китай, ръководена от Чаолун Уанг от Университета за наука и технологии в Хуачжун, решиха да запълнят тази празнина. За тази цел учените генотипираха вируса и секвенираха ДНК при пациенти от болница Тонджи в Шанхай и болница Хубей по традиционна китайска медицина в Ухан с тежък и лек COVID. Към това се добавят и данни от здрави членове на еходемографски сходната кохорта , получени по сходни методи.   След премахване на данни с неадекватно качество, 2858 души бяха включени в аналитичната извадка. 598 с тежко протичане на covid са включени в основната група, 859 с леко протичане и 1401 здрави - в контролната група. Всички те бяха подложени на търсене на асоциация в целия геном (GWAS). Резултатите бяха добавени към данните на GWAS от 3 199 хоспитализирани пациенти и близо 897 500 здрави участници в COVID-19 HGI за мета-анализ.   В допълнение към локуса 3p21.31, който е широко представен само в кавказката популация на COVID-19 HGI, изследователите откриха три значими асоциации. Те включват интронен вариант на гена онкогенна дълга некодираща РНК FOXP4-AS1 в локуса 6p21.1 (OR 1,28; p = 2,51 Ч 10-10; съотношение на честотите на алелите при китайци и европейци 0,345 / 0,105) и рамково изместване в съответстващи за основните кръвни групи на гена ABO в локуса 9q34.2 (OR 1,19; p = 8,98 Ч 10−9; съотношение на честотата на алелите 0,422 / 0,395). Третата находка е рядък интроничен вариант на гена за транскрипционен фактор, който участва във функционирането на лимфоцитите и мускулите, отговора на стреса и развитието на някои кръвни тумори, специфични за китайците, MEF2B в локуса 19q13.11 (OR 8.73; p = 1.22 Ч 10 −8; честотно съотношение на алелите 0,004 / 0).   По този начин изследователите, от една страна, подчертаха важната роля на придобитата имунна система и кръвни групи AB0 ​​в тежестта на хода на covid, а от друга, че генетичните варианти са отговорни за това, и двете общи за всички хора и присъщи само на определени етнически групи. Авторите на работата изразиха надежда, че в бъдеще получените резултати ще помогнат за разработването на целеви стратегии за превенция и лечение на COVID.   В хода на настоящата пандемия се оказа, че при много пациенти Covid оставя дълъг „шлейф“ от далечни симптоми (за това в нашата статия „Дълго сбогом“), а сред тях, което предизвиква отделно безпокойство, са нарушенията на централната нервна система (и за това - "Мъглява диагноза").   Говорихме за неотложния проблем с предсказването на нови опасни мутации на коронавируса в статията „Странно и страшно“.https://nplus1.ru/   Олег Лищук

Тагове:   мозък,   ковид,

1. elenkokoschkov - ТИЯ СА 2,5 МЛРД. ГЕНЕТИЧЕН МАТЕРИАЛ БОЛ.
03.09.2021 14:40
:))))))!!
2. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
03.09.2021 17:01
Д-р Менгеле е голям специалист в тази област! Той на какво мнение е ?
Впрочем, той е по евреите спец!
Те пък се ваксинираха, а сега се скъсаха от да боледуват? Да не е генно?
3. radostinalassa - Евреите си боледуват...
03.09.2021 17:09
от прионната болест. Имат лоша имунна система.Метисизацията си казва думата. Те са доста често безплодни, но кръшкат и още повече се смесват.

«  Март, 2024