15.09.2021 20:55 - Учените са идентифицирали специфичен микробиом, който насърчава дълголетието
Автор: radostinalassa Категория: Технологии

В ново проучване, публикувано в списание Nature, учени от Масачузетския технологичен институт (MIT) установиха, че съединение, произведено от чревни микроорганизми при столетници, силно инхибира растежа на Clostridium difficile, което причинява тежка диария и чревно възпаление.   Материали и методи на изследване Столетниците са по-малко податливи на свързани с възрастта хронични заболявания и по-устойчиви на инфекциозни заболявания. Учените са изследвали микроорганизми, открити във фекални проби от 160 японски столетници, чиято средна възраст е 107 години.   Резултати от научната работа Резултатите от изследванията показват, че хората, които живеят до 100 или повече години, имат уникален микробиом, който може да ги предпази от определени бактериални инфекции, включително тези, причинени от многорезистентни бактерии. Резултатите ще помогнат на изследователите да разработят нови лечения за хронично възпаление и бактериално заболяване.   Учените установяват, че столетниците имат по -високи нива на няколко вида бактерии, които произвеждат молекули, наречени вторични жлъчни киселини, в сравнение с хората на възраст от 85 до 89 години и от 21 до 55 години. Вторичните жлъчни киселини се произвеждат от микроорганизми в дебелото черво и се смята, че помагат за защита на червата от патогени и регулират имунните реакции на организма.   След това изследователите са лекували често срещаните инфекциозни бактерии в лабораторията с вторични жлъчни киселини, които са били повишени при столетници. Молекулата isoalloLCA силно инхибира растежа на Clostridioides difficile, устойчива на антибиотици бактерия, която причинява тежка диария и чревно възпаление. Храненето на мишки, заразени с C. difficile диета, допълнена с isoalloLCA, по подобен начин инхибира нивата на патогени. Авторите на изследването също така установиха, че изоалолоКЛА ефективно инхибира растежа или убива много други грам-положителни патогени, което предполага, че изоаллоЛАК помага на организма да поддържа деликатен баланс на микробни общности в здрави черва.   Друго проучване твърди, че химиотерапията унищожава чревния микробиом при пациенти с рак Авторите на новото проучване заключават, че миелосупресивната химиотерапия дестабилизира чревния микробиом при пациенти с рак. Проучването на д -р Lito Papanicolas оценява здравето на червата на мъжете и жените, които са получили конвенционална химиотерапия за рак на гърдата и белия дроб без използването на антибиотици. Резултатите от изследването са публикувани в научното списание BMC Cancer.   Спешността на проблема „Знаем, че миелосупресивната химиотерапия значително намалява броя на белите кръвни клетки през първите седем до десет дни от лечението, което прави тялото по -уязвимо към инфекция“, казва д -р Папаниколас. "В това проучване ние се фокусирахме върху това колко се е променил човешкият микробиом през този период, когато бактериите са най -вероятно да причинят инфекция."   Резултати от научната работа   Анализът на чревния микробиом на участниците преди и по време на химиотерапия разкри значителни промени. Това включва увеличаване на броя на бактериите, които могат да причинят сериозни и дори потенциално животозастрашаващи инфекции при пациенти с рак.   Въпреки че изследванията показват, че микробиомът е очевидно променен, д -р Папаниколас смята, че са необходими допълнителни изследвания, за да се определи дали това разстройство влияе върху ефективността на лечението.   Практическото значение на работата „Възможно е това, което виждаме, да е наистина добро, тъй като има възможност промененият микробиом да задейства имунния отговор на организма за борба с рака“, казва д -р Папаниколас.   Констатациите допринесоха значително за способността ни да прогнозираме как човешкият микробиом ще реагира на химиотерапията.   Учените скоро ще започнат мащабно проучване, за да проверят дали промените в чревния микробиом по време на химиотерапията са свързани с риска от инфекция на пациента или отговор на лечението. Това изследване би могло да даде възможност на клиницистите да адаптират по -добре терапията към отделните пациенти, за да подобрят резултатите от лечението.https://medicalinsider.ru/

Тагове:   100 г,   микробиом,

«  Март, 2024
25. Ето я истината защо Русия нападна Украйна
26. Русия дълго време толерираше лудориите на западните си партньори и беше твърде толерантна към тях -лазерният"Метадрон Орхидея"
27. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg