Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2020 10:39 - Изкуствената роза
Автор: linaviraassaamy Категория: Тя и той   
Прочетен: 910 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 26.11.2020 10:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Едно време преди четиридесет години сватбите или войнишките изпращания в селата се правеха на улицата, като се разпъваше една голяма дълга войнишка палатка, слагаха се дълги маси и пейки , за да се съберат колкото се може повече хора от селото- роднини, близки и познати, които идваха, за  да уважат младото семейство и неговите най-близки хора- родителите. Младоженците минаваха покрай гостите и даряваха най-различни дарове, които бяха приети за нещо нормално и даже задължително. Даряваха се ризи, чорапи или потници за мъжете, а за жените комбинезони, кърпи за глава и какви ли още не дребни дарове. Разбира се тези дарове в по-късните години се бяха заменили с носни кърпички- голями мъжки и женски малки, които се закачаха на реверите на саката на мъжете или на блузите и роклите на жените. А гозбите за сватбата започваха със супа, после задължително някакво месно ястие, салата и най-накрая десерт- парче торта. И така аз и моите родители отидохме на една такава сватба , когато бях в гимназията, а именно в края на седемдесетте години на миналият век и началото на осемдесетте. Тогава точно срещу мене бяха седнали двама млади хора- момче и момиче, които изглеждаха , че бяха горе-долу на моите или малко повече години. А аз се загледах в момчето и тогава...  

***  

Едно момче беше много красиво със своите кестеняви коси напомнящи на канелено дърво, а очите му бяха тъмни кехлибари. А едно момиче в своите четиринадесет години се беше влюбило в него през една лятна ваканция, когато беше заминало на село при своите роднини. Момичето излизаше на улицата и там си играеше с другите съседски момичета, като игрите бяха с топка, с ластик или на дама. Тогава то видя това красиво момче, което беше брат на едно съседско момиче, което беше по-голямо на години. И така  влюбеното момиче беше решило да измисли нещо, а то бе, че има рожден ден през лятото, макар, че всъщност беше родено през зимата. Тогава то извади всичкият чеиз на кака си почисти и подреди стаите с нови новинички ковертюри върху леглата, нови покривки на масите и ред други неща все нови, които бяха старателно събирани за  бъдещата сватба на братовчедка ѝ.  На измисленият рожден ден дойде това красиво момче ,което носеше в ръцете си една изкуствена роза, която подари на ,, рожденничката,,. А тя от щастлива по-щастлива, че това момче е до нея беше толкова развълнувана, че въобще не мислеше какво може да последва от нейният измислен празник. Няма да изпадаме в подробности какво се случи след това, когато кака ѝ видя целият си чеиз разбутан, постлан и употребен. Веднага роднините на момичето се обадиха по телефона и родителите ѝ дойдоха да си приберат дъщерята, която беше толкова непослушна, за да прави такива нередни неща.  

***  

И тогава аз си спомних за онзи ден в който бях ,,рожденничка,, през лятото, но момчето не показа с нищо, че ме познава и че си спомня за мен , дали защото не искаше момичето до него да го ревнува излишно или просто беше забравил за мен, но аз не бях се изменила кой знае колко, бях пораснала с няколко години, но това не пречеше да ме познаят или може би само аз си спомнях за моят измислен тогава ,,рожден ден,,. Изкуствената роза продължава да стои вкъщи, все така червена и неувяхваща- един мил спомен за момчето, което беше толкова красиво може би само и единствено в моите очи. 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: linaviraassaamy
Категория: Тя и той
Прочетен: 1485253
Постинги: 693
Коментари: 514
Гласове: 608
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол