Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2021 06:06 - Македония
Автор: panazea Категория: Видео   
Прочетен: 1126 Коментари: 6 Гласове:
11

Последна промяна: 18.02.2021 06:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Когато тръгвах за Македония , бях решила да си мълча и да не се заяждам с местните. Какво са ми виновни обикновените хора , които се борят за оцеляване и нямат нищо общо с управляващата клика вече 75 години. Бях решила по-скоро да си отхапя езика , отколкото да обиждам тези хора. Те всъщност в нищо не са ми виновни . Това е геополитика , интереси на големите .
Когато пристигнахме , бях приятно изненадана . Хората ни посрещнаха учтиво. Съпровождаха ни до желаното място. Говореха чист език и се разбирахме чудесно. За тях е ясно , че от двете страни на границата е едно и също. Тогава набрах кураж и им казах , че баба ми е родена в Охрид , че другите ми пра баба и пра дядо са от Прилеп и Охрид.
В магазина продавачката ме наблюдаваше , изглежда разбираше какво си говорим. Каквото и да погледнех , тя веднага ми превръщаше цената в левове , защото на мен не ми се искаше да пресмятам техните измислени денари. Много стоки си заслужаваха и ние накупихме подаръци. Купувахме даже и с левове , защото набързо потеглихме и не се бяхме снабдили с други пари.
Градчето беше застинало както преди 200 години. Черковата , реката , всичко говореше за една стара история . Все едно пътувах във времето. Усещаше се спокойствие. Всеки си се занимава със своите си работи. Никой на никого не пречеше. Останах с много добри чувства.
Нашите политици нарочно
нагнетяват обстановката , за да създават вражда отсам и оттатък границата.
Няма да кажа къде е това кътче , за да не го развалят чужди и свои. Нека да си остане така чисто и хубаво.  
Панайот Панайотов - Охридското Езеро
https://www.youtube.com/watch?v=cr6BfY9n448



Тагове:   македония,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bojo12345 - panazea , твоят разказ е като балсам за българските души!
18.02.2021 08:42
Нагледахме се и е наслушахме на толкова лъжи, че положението изглеждаше безнадеждно! Но след твоето гостуване и прием в Македония, човек разбира, че истината е съвсем друга. Кучетата са насъскани от едни само хора. Аз преди години съм бил в Скопие на състезания и помнех хората с топли чувства. Сега хубавото е факт!
Благодаря ти!
Поздрави!
цитирай
2. panazea - Божо , навсякъде цареше мир и спокойствие.
18.02.2021 11:50
Древна история на всяка крачка. Една приятна атмосфера , която човек изпитва в нашите градове като Копривщица и Панагюрище .
Обикновените хора са добронамерени. Съпровождаха ни с радост.
Това не са корумпираните политици и журналисти , продали се за 30 сребърника.
цитирай
3. katan - Моите спомени са смесени.
18.02.2021 14:29
Едни ни приемат като братя, други като братовчеди, някои като ...непознати.
У мен надделява топлото отношение на по-възрастните. По-младите са с друго възпитание.
Топло, близко и родно почувствах почти всички градове, които посетих.
Разочаровах се най-много от Струга и Скопие.
Битоля е моят град! И Охрид.
Поздрави, Тони!
цитирай
4. анонимен - panazea
18.02.2021 15:14
Като отвориха границите след 89 и ние с приятели тръгнахме до Охрид. Спряхме в Скопие да хапнем и сервитьора ни вика: "Вие сега на български ли говорите или се опитвате на македонски"? Не бяха чували милите българска реч дотогава. :)
цитирай
5. panazea - Здравей, Кате !
18.02.2021 17:42
Благодаря , че сподели !
цитирай
6. panazea - Здравей !
18.02.2021 17:44
go4iito написа:
Като отвориха границите след 89 и ние с приятели тръгнахме до Охрид. Спряхме в Скопие да хапнем и сервитьора ни вика: "Вие сега на български ли говорите или се опитвате на македонски"? Не бяха чували милите българска реч дотогава. :)

Хора всякакви ! Аз предпочитам добронамерените.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6839709
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56402
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031