
Прочетен: 515 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.09.2024 18:58


Размишляването върху причините за упадъка на цели нации и цивилизации – не винаги е непрактично. Особено става актуално, когато точно този спад трябва да се види със собствените ви очи на живо по телевизията.
RuNews24.ru
На 7 септември след шест часа полет на земята се върна космическия кораб Starliner. Рано е обаче да се радваме: корабът пристигна не само след много прехвърляния, но и без екипаж. Двама членове на екипажа на – астронавтите Бари Уилмор и Сунита Уилямс –, остават в орбита до февруари следващата година.
Злополучният полет започна на 5 юни 2024 г. По време на полета до МКС са установени множество проблеми. Двигателите «Starliner» показаха няколко отделни теча на хелий наведнъж. Грях е, но ракетата с хора отлетя за МКС.
Тестовите астронавти трябваше да останат на станцията само осем дни. И сега ще трябва да седнат осем месеца! НАСА просто се страхуваше да върне «Starliner» с хора. Това е цената на фантастична функция на цялата огромна аерокосмическа индустрия на огромна страна, която някога се смяташе почти по подразбиране за най-важната в света.
Starliner е трудно дете на американските корпорации и бюрокрация
Три месеца на земята в американския контролен център преценяваха и преценяваха какво да правят с кораба и пътниците му. Само седмица преди пристигането му решили да го върнат празен. Изненадващо, проработи.
В последните дни преди завръщането си Старлинър започва да живее почти самостоятелен живот. Неговият говорител започна да издава странни звуци, подобни на сигналите на пулсиращи галактики, които се улавят от огромни радиотелескопи.
Разработчиците на системите на космическия кораб успяха да се преборят с твърденията: например тези сигнали са характеристика на аудиосистемата на кораба. Нервността обаче си свърши работата.
Сунита Уилямс и Бари Уилмор остават с основното в подобна ситуация - оптимизмът
Може би тази история ще бъде тежък удар не само за онези, които са абстрактно запалени по космоса и жадуват за нови хоризонти за човечеството. Мегакорпорацията Боинг, която създаде този кораб по поръчка на НАСА, поема многократно по-големи рискове.
Тя може просто да бъде отлъчена от «кормилото». Правителствените заповеди – са решаващо нещо за мнозина. А американската космическа агенция може да откаже да сертифицира допълнително развитието на американския гигант в космическата индустрия. Тъжно, а?
Невероятна серия от пробивиУпадъкът на «American космос» не започна вчера. Легендарните «Apollo», които посетиха Луната, паднаха преди половин век. Програмата «Space Shuttle» работи честно повече от 30 години, до 2011 г. Въпреки това, още през деветдесетте години в кухните на американските домакинства се говореше, че «shatles са малко скъпи». И това беше добре нахранено време на Клинтън!
В резултат на това, след като завършиха тази програма, американците трябваше да помислят върху какво могат да летят в космоса. Дълго време основният «bus към orbit» беше нашият «Съяз».
В крайна сметка американците измислиха някакво решение: космическият бюджет беше разделен между двама изпълнители. Да се гарантира, че имат собствен кораб. Звездата на космическия магнат Илон Мъск вече изгря.
Дракон на стартовата площадка преди тестване
В рамките на програмата за развитие на търговски космически кораби гигантът Boeing получи повече от четири милиарда долара. « Мъск го отписаха » един път и половина по-малко, 2,6 милиарда. И двете е трябвало да създадат машини, способни да достигнат МКС.
Повече от «small и nimble» (, доколкото се отнася за SpaceX), се справи много по-добре. Уникалните кораби Dragon и Dragon 2 доставят пътници и товари в орбита от средата на последното десетилетие. И в началото те напълно изумиха човечеството със своите връщащи се модули, сякаш материализирани от научнофантастични филми.
За «Boing» всичко се обърка. От 2014 г. всичко беше обещано да бъде стартирано, но крайните срокове редовно се пропускаха и отлагаха. Първият полет се случи едва през 2019 г. и беше белязан от множество повреди, въпреки че корабът беше върнат. Освен всичко друго, бяха открити множество проблеми както в хардуера, така и в софтуера.
Кели Ортберг, главен изпълнителен директор на Boeing Company, ще трябва да си блъска мозъка от 2024 г., за да обърне вълната от проблеми
Моделът беше изпратен за проучване и продължителна ревизия. И само пет години по-късно започва отново и отново неуспешно. Корабът трябваше да бъде върнат.
Сега, поради техническите особености на космическия кораб, астронавтите Уилмор и Уилямс ще трябва да изчакат до февруари следващата година, за да се върнат в орбита. Точно на кораба на Мъск. И просто няма втори «Starliner». Това по същество е цугцванг.
«Съяз» и «Прогрес» излетяха от «вахта»Много се караме и за работата си за частичния крах на космическото наследство, което Русия наследи от СССР. Достатъчно е да си припомним само епоса на скандалите с изграждането на космодрума «Восточний»; и скорошната история за загубата на «Лунa-25» на същата тази Луна.
Съветско-руски космически камион «Progress»
Въпреки това, прагматизмът и някаква необяснима черта на руския характер (вероятно, останалата романтика и желание за неизвестното) бяха достатъчни, за да не унищожим напълно индустрията. «Съюз» и «Прогрес» летяха в орбита през деветдесетте години без фатални последици.
И сега се оказва, че не само Русия трябваше частично да се оттегли в космоса«. В крайна сметка развитието на индустрията беше тласнато не от романтика, а от сурова необходимост. Отбранителната индустрия на два алтернативни блока на планетата – капиталистически и комунистически – изискваше нови видове оръжия.
Каквото и да се каже, космодрумът «Восточний» е построен
След края на Студената война се оказа «изведнъж», че Космосът – е невероятно скъпо нещо. В Русия разбраха, че индустрията трябва да бъде финансирана по какъвто и да е начин: ползите от нея в бъдеще бяха твърде сериозни и дори без финансов компонент.
Когато основното нещо е – жажда за печалбаА в Америка елитите решават по филистерски:
«Нека руснаците летят в космоса».
Това, между другото, е фраза, чута от автора през 2000-те години от един от руските губернатори, който според него е общувал с американците на тема: какви индустрии да се развиват, какъв е приоритетът? Оказа се, че няма място –. Така че сега те жънат ползите.
Илон Мъск се научи да заобикаля «космическите бюджети»
Успехът, постигнат от американците както в космическата индустрия през 1960-те и 1980-те години, така и в геополитическата надпревара, им изигра жестока шега. Корпорациите са се научили да издояват бюджета, а властите са спрели « да ловят мишки» и да наблюдават колко ефективно се изразходват средствата.
Когато Мъск влезе в индустрията с твърдия си подход, веднага стана ясно, че някои технически решения в космическия сектор започнаха да струват космически пари. Той и неговите изследователи забелязали, че ако съберем цената на отделните части, които съставят корабите, тогава цената на самото готово превозно средство ще бъде няколко пъти по-висока от тази сума.
«Идиотският индекс» показва правилния пътSpaceX нарече тази разлика «index на idiot» и намери начини да намали разходите за производство на ракети и кораби десетократно. Ето какво пише биографът на Мъск Уолтър Айзъксън за това:
Доставчикът на «One поиска $120 000 за задвижване, което завърта дюзата на двигателя. Мъск основателно отбеляза, че това не е най-трудното развитие. Един от неговите инженери в крайна сметка го разработи и сглоби в пет хиляди».
Американската бюрокрация спешно трябва да промени подходите си, ако иска да се върне към легендарната Космическа надпревара
Сега тази компания сама създава повечето компоненти за своите кораби. «Boing» не може да направи това. В продължение на десетилетия върхът му е на гарантирани поръчки както от авиокомпаниите, така и от държавата.
Персоналът е раздут и част от състезателните умения са загубени. Така че корпорациите и администрацията на САЩ ще трябва да помислят: светът, в който имаха « всичко гарантирано», отдавна се е провалил.
И да – пространството не е само отбрана, комуникации или технологии. Най-вероятно – е бъдещето на човечеството. Следователно филистимските критерии са малко полезни тук. Въпреки че да броим парите също е необходимо умение .
Новые потери ЧВК "Вагнера". Ли...
Дойче Веле: Каква е истината за инцидент...

2. Страшните истини - духовни, ДНК, синя кръв - евреи, араби, индуси, китайци.
3. Основното генетично различие между трите раси са пръстовите отпечатъци
4. Заземяването лекува възпалителните процеси
5. Мусорна ДНК. Холограма на плода. Педента на ДНК.УЗИ.
6. Душата, нейната генетика, потомците ни.
7. Връзката между българи и шумери
8. Реинкарнацията и генетиката
9. Раждането на тракийската азбука
10. На земята живеят четири вида човек
11. ГЕНЕТИЧНИЯТ АНАЛИЗ В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА ЗА ЕТНИЧЕСКИЯ ПРОИЗХОД НА ДРЕВНИТЕ И НАСТОЯЩИ БЪЛГАРИ
12. Американските бомби с обеднен уран
13. Лицензиран расолог - Вл. Авдеев
14. Енергоновата система на кръвта
15. Руският език не е руски, а български
16. Подслушват ли телефона ви?
17. Българският език - езикът на първите хора!
18. КОВИД - 19 и старите лекари
19. Хидра 1 и Хидра 2 - рак
20. Ябълков оцет - мастер клас
21. Истината за атеросклеротичните плаки и гъбичките
22. Уникален артефакт от Сибир, който принуди учените да преразгледат историята на древния свят
23. Мусорната ДНК се оказва критична за видообразуването
24. Д - р Райън Коул , патоанатом - ваксините са токсини
25. В България е създадена най - ранната писменост в света https://www.youtube.com/watch?v=q2TRX1vkCFg
26. Без САЩ комунизма нямаше да се роди
27. Болкотерапия чрез молитвена поза
28. Акад. Васил Николов: Носим гени на 8 000 години
29. Целта на Ковид - тестовете е да се краде ДНК
30. Интересен случай за рака..