08.12.2022 20:02 - Китайските учени знаят как да победят глобалното затопляне и да спрат апокалипсиса. Защо Китай отново е пред целия свят
Автор: radostinalassa Категория: Бизнес

Глобалното затопляне скоро ще спре - китайски учени ще охладят планетата. Те измислиха няколко революционни технологии наведнъж: как да намалят емисиите на парникови газове и да натрупат зелена енергия.   Чрез тези технологии Китай се стреми да достигне пик на въглеродните емисии до 2030 г. и след това да намали парниковите емисии и да постигне въглеродна неутралност до 2060 г.   Водораслите "ядат" въглероден диоксид и произвеждат гориво по-добре от нефта Китай все още е най-големият източник на парникови газове в света. Основно защото 70% от електроенергията в Китай зависи от въглища. В същото време именно Китай е особено засегнат от глобалното затопляне, което води до тропически антициклони.

Един такъв антициклон през 2020 г. доведе до катастрофални наводнения в Китай със стотици смъртни случаи, унищожаване на 28 000 домове и икономически щети за десетки милиарди долари. Въглеродният диоксид, отговорен за парниковия ефект, почти никога не се улавя, отчасти защото няма печеливш начин да се използва. Водораслите могат да "ядат" въглероден диоксид. И много по-бързо от дърветата. Екип от Института по биоенергия и биопроцесни технологии в Кингдао (QIBEBT) изследва способността на сладководните микроводорасли да превръщат въглерода в прекурсори на биодизел. Нанохлоропсисът е вездесъщо едноклетъчно микроводорасло, което се среща във водата по целия свят. Той вече се използва за повишаване на ефективността на оползотворяване на въглеродния диоксид чрез превръщането му в използваема биомаса.   Учените също предлагат да се разработят нови, генетично модифицирани водорасли. Той ще може да обработва въглероден диоксид два пъти по-бързо от сегашния вид.   В допълнение, "коригираният" нанохлоропсис може да произвежда биогорива с по-висока концентрация на ароматни въглеводороди. Именно тези молекули осигуряват топлината на изгаряне. Това означава, че такова биогориво ще бъде по-топлоинтензивно от, например, маслото. Ванадиевата супербатерия спестява слънчева светлина за 200 000 души В близко бъдеще, с помощта на напреднали технологии, ще бъде възможно да се натрупа "чиста" енергия. Екип от Далианския институт по химическа физика към Китайската академия на науките е разработил тази технология: инженери са създали батерии от ванадий.   Ванадиевите батерии са безопасни, надеждни, издръжливи, рециклируеми и щадящи околната среда, казват изследователите. В провинция Ляонин вече е създадена експериментална електроцентрала, базирана на тази технология, която може да задоволи нуждите от електроенергия на около 200 000 души за един ден.   Станцията работи като резервоар на енергия. В случай на прекъсване на електрозахранването, батериите ще се зареждат с помощта на възобновяеми енергийни източници. А по време на пиковите часове съдържащата се в тях химическа енергия може да се преобразува в електричество.   „Като се има предвид нестабилното и периодично генериране на „чиста“ енергия (това е вятърна и слънчева енергия), нашият проект ще осигури стабилността на доставките на електроенергия към електрическата мрежа“, казва Ли Сянфън, заместник-директор на Далианския институт по химическа физика. Дори американските и индийските крави пак ще дават мляко Група китайски изследователи от Института по физика на твърдото тяло на Китайската академия на науките създадоха алтернативна технология за охлаждане, използваща чисти и екологично чисти хладилни агенти.   Глобалното търсене на охлаждане ще продължи да нараства поради нарастването на населението, урбанизацията и подобреното качество на живот. Поради глобалното затопляне, например, дори месната и млечната промишленост страдат. Жегата е стрес за кравите, които наддават по-бавно и дават по-малко мляко. Американската животновъдна индустрия губи около 40 милиарда долара годишно поради глобалното затопляне, а световната индустрия губи стотици милиарди. Животновъдите в различни страни (например в Индия) ще използват специални охладители в хамбарите. По-голямата част от хладилното оборудване обаче се основава на цикли на компресия за мощни парникови газове като хидрофлуоровъглеводороди и хидрохлорфлуорвъглеводороди. Такива газове ускоряват нагряването на атмосферата много по-бързо от въглеродния диоксид. Оказва се, че човечеството не се бори с глобалното затопляне, а само го ускорява. Китайски изследователи са открили, че основният компонент на парафина (той се използва широко за съхраняване на слънчева топлинна енергия в сгради, термопомпи и космически кораби) проявява изключително висока топлинна реакция на налягане при стайна температура.   Това свойство прави химикала обещаващ хладилен агент за по-екологично охлаждане поради прехода от течно към твърдо състояние.Изследователите казват, че търсенето на охлаждане само ще нараства в бъдеще. Включително поради нарастването на населението, урбанизацията и подобряването на качеството на живот.   „Емисиите на въглероден диоксид от хладилната индустрия представляват значителна част от общите емисии в света“, казва Лин Джиенчао, първи автор на статия, описваща новата стратегия, публикувана през февруари в Nature Communications. „Нашата екологична технология за охлаждане от течност към твърдо вещество може да позволи охлаждането да постигне нулеви въглеродни емисии в близко бъдеще. Материалът е подготвен от редакцията на "Свободна преса"Изследователите казват, че търсенето на охлаждане само ще нараства в бъдеще. Включително поради нарастването на населението, урбанизацията и подобряването на качеството на живот.     „Нашата екологична технология за охлаждане от течност към твърдо вещество може да позволи охлаждането да постигне нулеви въглеродни емисии в близко бъдеще. Материалът е подготвен от редакцията на "Свободна преса"