09.08.2020 09:16 - Не е е открит бащин генетичен материал в мозъчната кора, областта на мозъка, отговорна за изпълнителните функции като език, планиране, логическо мислене и разши
Автор: radostinalassa Категория: Други

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Изследванията показват, че децата наследяват интелигентността от майка си, а не от баща си   image     Много бащи няма да харесат това, но  дългосрочните генетични проучвания показват, че (хората) получават логаритъма на интелигентността от своите Х-гени, женски ...   Доскоро се смяташе, че и двамата родители имат приблизително еднакво влияние върху интелигентността на детето си. Оказва се обаче, че жените имат много по-голямо влияние върху способностите на детето си, отколкото мъжете.   Важно е да се разбере, че това проучване е доста противоречиво. Повечето от изследванията, които твърдят, че разкриват тайнствената функция на интелигентността, често са противоречиви. Генетиката е много сложна и многостранна научна област.   Ако не друго, това изследване е вълнуващо и забавно. В крайна сметка това е нашата цел - да се забавляваме. Надяваме се нашите читатели да намерят това изследване за толкова интригуващо, както и ние.   Роля на X и Y хромозомите   За повечето хора има много мистерии, когато става дума за генетика. По този начин е полезно бързо да преминете към няколко важни факта. Освен това ще направи много по-лесна за четене и разбиране останалата част от тази статия.   - X-ромозомата е нишковидна структура, съставена от нуклеинови киселини и протеини. Те носят генетична информация.   - Всеки човек носи по една двойка хромозоми във всяка клетка.   - Жените имат две Х хромозоми. Мъжките имат една Х и една Y хромозома.   - Обусловени гени "   Кондиционираните гени по своята същност съдържат "маркираща" система, изградена от биохимичен материал. Тази система за етикетиране позволява да се направят две важни неща: (1) проследяване до точката на произход на гена и (2) определяне на активираното или деактивирано състояние в тялото. Активираните гени ще повлияят на генетичното развитие, но деактивираните няма.   Ако индивидуалните характеристики се влияят от майката, тогава гените на бащинството са деактивирани. И обратно, ако черта се повлияе чрез бащата, майките впоследствие се деактивират.   Механизмите на обусловените гени са в основата на изучаването на интелигентността.   Проучете констатациите и свързаната история   Смята се, че интелектуалните процеси се влияят главно от Х хромозомата. На теория жените са по-склонни да влияят на когнитивните процеси, тъй като жените имат две Х хромозоми, а мъжете само една.   Това е мястото, където условните гени (помниш ли?) влизат в играта. Интелигентността се счита за силно обусловен ген - обусловен ген, който идва директно от майката.   В това проучване учените използват генетично модифицирани мишки, за да изпробват своята хипотеза. Те открили, че ембрионалните лица, инжектирани с предимно майчин генетичен материал, развиват непропорционално големи черепи и мозъци, докато тялото се развива много по-малко. Субектите, инжектирани с непропорционално количество от генетичния материал на баща си, развиват по-голямо тяло, но по-малък череп и мозък.   Освен размерите на черепа и мозъка, изследователите бяха посветени на някои други интересни наблюдения. Първо, те идентифицираха шест области на мозъка, които съдържат само майчини  или бащини гени. Второ, те не откриха бащин генетичен материал в мозъчната кора, областта на мозъка, отговорна за изпълнителните функции като език, планиране, логическо мислене и разширено мислене.   Идеята, че майките непропорционално влияят на интелигентността на детето, не е нова. През 1984 г. университетът в Кеймбридж изучава както развитието на мозъка, така и геномното кондициониране. Учените от Кеймбридж в крайна сметка заключиха, че генетиката на майката допринася повече за мислещите центрове на мозъка.   Днес:   В едно особено забележително проучване изследователи от правителствена агенция в Шотландия изследват група от 12 686 души на възраст между 14 и 22 години. Всяка година изследователите интервюират субекти, за да наблюдават интелектуалното развитие и да разгледат фактори, вариращи от образование до етническа принадлежност. Учените категорично твърдят, че коефициентът на интелигентност на майката е бил признат за най-добрият предиктор на интелигентността.   Продукция   Без съмнение резултатите от това и други свързани с изследването  ще продължат да бъдат оценявани и проучвани. Както бе посочено, нито едно научно проучване, което твърди за развитие на интелигентност, никога няма да бъде напълно прието от всички.   Ако обаче може да се направи един извод, това е следното: майките оказват значително влияние върху интелектуалните способности на децата си.   И не е само генетика. Въобще не. Храненето и родителството на детето влияят пряко върху интелектуалния му растеж - две отговорности, които до голяма степен се контролират от майката. В допълнение, специалната връзка между майката и детето им дава стимул да изследват света и да се ориентират в проблемите.   В заключение трябва да се отбележи, че жените играят много по-голяма роля в интелектуалното развитие на децата, нашите майки ни дават нашата мозъчна сила.
МоиДетки