В резултат на подобно учение и възпитание днес в България имаме налице огромен брой чужденци, от наш, роден, български произход, които смутено заявяват, че ние нямаме нищо общо нито с древните българи, понеже те били номади и от тюркски произход, с дръпнати очи, говорещи на непознат език, нямаме нищо общо и с траките, понеже те били романизирани и елинизирани, а и съвсем изчезнали в рамките на няколко века, след като са живели хиляди години на Балканите, а също очевидно не сме и потомци на милионите русокоси и синеоки славяни, заселили тук точно около времето на изчезването на неграмотните и пияни траки. Тези траки на всичко отгоре доброволно продавали и децата си в робство, занимавали се с грабежи и изобщо чудно е как са просъществували толкова хиляди години. И така днешния българин не знае и не помни нищо от историята, защото просто не е запомнил безумната неразбория сътворена в научната литература в влязла в учебника. Нашенецът не е запомнил невероятната схема и логика, според коята ни се представят историческите събития от по-старата и нова история. Ако поне нещата бяха по-ясно и достъпно поднесени, със сигурност повече хора щяха да запомнят нещичко от учебния материал.
И така изучените хора днес смутено заявяват, че първите българи са били с дръпнати очи и кривокраки, понеже постоянно живеели на конете си, заявяват че траките са били едни пияни и нискокултурни спътници на великия гръцки народ, на великата елинска цивилизация, знаят че славяните, на които евентуално сме потомци, живеели основно в блатата и в редки случаи в ниски землянки, с беден бит, вкопани в земята. По-широко известни са някои подвизи и военни победи на българската армия, през Средновековието, а и от по-късно време. Само че тези победи не стигат някак си да покрият срама от неясния ни произход, резултат от смесване на нискокултурни народи, при това не особено привлекателни на външен вид. Така растнат поколения, след поколения, реално отчуждени от своя род, от своята история, изпитващи направо срам от своя произход и минало. Растат едни чужденци в собствената си държава, някои от които рано или късно поемат управлението на държавата и обясняват и на народа си и на чуждите гости, как ние днешните българи реално нямаме нищо общо с нашите предци, ако и те да са живели по същите тези земи. Така възпитаните чужденци живеят и се трудят в тази държава, управляват я на по-ниско или по-високо ниво, представляват я в чужбина. В резултат, макари и членове на ЕС, упорито сме на последното място по стандарт и по-развитие. Но с подобно самочувствие и психология по-далеч не може да стигнем.
Затова една от най-спешните реформи, която трябва да се направи е не тази в икономиката или в съдебната система, а в учебниците по история и в другите хуманитарни дисциплини. Защото това, което се учи в училище остава за цял живот в съзнанието на човека, то е негова основа по отношение на всичките му знания и отношение към живота. И ако ние не разбираме това, то други го разбират и бавно, но упорито прокарват тезите си в българските учебници и в българските училища, поддържат упорито старите заблуди по най-различен начин и не позволяват истински промени да се случат в българското училище. Защото за тях е по-изгодно да имат работа с чужденци, в собствената си държава, отколкото с патриоти, обичащи родината си.
Разбира се ,че произходът ни е тясно свързан с траките, че лесно може да се улови и откъде идва етносното понятие"словени"! Че то е с Български произход, прието после сред близките етноси! Че Българи не са една орда, отново неправилно приета за тюрска дума! Тя, самата, означаваша една хаотично, безпорядъчно настъпваща маса от хора- тюркската дума
Напротив,думата ордус е латинска и означава отряд, войска организирана, подредена! Каквато е била и армията на Аспарух ,за да може на два пъти да прегази рломеите
Тя е залегнала и в днешните думи в романските езици Ордр, във френския например е точно РЕД! Ордонанс-рецепта, предписание!
Не мога да разбера, на какво се дължи това властващо чувство за малоценност в историята ни?
На чуждопоклонничество, безспорно, но има и нещо друго, необяснимо Продажничество?
Безкритично зазубряне на факти и тълкувания, без необходим анализ? Този така е написал, в такъв стил
Да, това е! Липса на творчески потенциал!
Тръгнали на юруш, като войските на Сюлейман Аспарухоните войници и били ромеите?
Ами ,замисли се , възможно ли е това!? Така ли са действали спартанците, римляните, Спартак? Строг ред и организация! Каква орда щурмува мозъците на такива?
Лошо е, когато просто зубрачи, паметливи, се занимават с наука, особено пък в историята!Лесно се зазубрят факти, дати, имена! Веднъж вкарани в обръщение, те ги бранят със зъби и нокти, да не се налага записът да се променя! Без да мислят, това им харесва, да са магнетофонна лента!
Какво говоря, в химията има такива хора, какво остана за историята?
Гледа новото и ти разправя какво било в учебника, какво било написано там!?
Ами новото, то описано ли е в този учебник!
Безкомпромисно към такива, иначе пишат история, която после, като стена, не се преодолява и пробива с глава!
Всичко най- добро, Андрей!
Лошото е че тия неща ги повтаряме в учебниците от доста време... Направо не ми е удобно да кажа откога...
Всичко най- добро!
Приятелски съвет – не давай трибуна на доказани върли българомразци и хулители като kirk – срам за приютените с Любов и състрадание от предците ни признателни арменци, такива като този замърсяват свещената ти нива и позорят етноса си!